در حال بارگذاری ...
  • برخورد قانونی با بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز در استان مرکزی

    مراجع قضایی و شورای حل اختلاف مکلفند نسبت به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات حوزه اجاره املاک مسکونی ، خارج از نوبت و حداکثر ظرف ۴۰ روز نسبت به بررسی محل موارد اختلاف و صدور رای اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌‎کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : بازرسی مشترک از بنگاه‌های مشاور املاک کلید خورده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود .

    قاسم اسماعیل نژاد گفت : بر اساس مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن ، تمام قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی از خردادماه امسال حداقل به مدت یک سال و حداکثر با نرخ ۲۵ درصد در شرق تهران و سایر شهرها ، ۲۰ درصد نسبت به قراردادهای موجود به صورت خودکار تمدید شد . ملاک رسیدگی و بررسی حقوقی اختلافات بین موجر و مستاجر در شورای حل اختلاف یا مراجع قانونی و قضایی است و اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های کد رهگیری و سامانه املاک و اسکان موجود است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد : مراجع قضایی و شورای حل اختلاف مکلفند نسبت به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات حوزه اجاره املاک مسکونی ، خارج از نوبت و حداکثر ظرف ۴۰ روز نسبت به بررسی محل موارد اختلاف و صدور رای اقدام کنند . همچنین بر اساس مصوبه مذکور با محوریت وزارت کشور در راستای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک و کنترل بازار ، اجاره عرصه گشت‌های مشترک از فعال و با مشاورین املاک غیرمجاز و دارای تخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

    وی بیان کرد : همچنین با توجه به ایجاد سامانه کد رهگیری در سامانه املاک و اسکان ، تمام موجرین و مستاجرین می‌توانند با مراجعه با این درگاه به صورت رایگان نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند .

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد : مقرر شد وزارت صمت ترتیبی اتخاذ کند تا سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور که نسبت به انتشار آگهی‌ها اقدام می‌کنند ، نخست باید نسبت به صحت سنجی ملک اطمینان خاطر داشته باشند و ملکی که در سامانه املاک و مستغلات ثبت می‌شود واقعی باشد و جو روانی درست نکند .

    اسماعیل نژاد گفت : سپس اینکه ، هویت خود شخص آگاهی دهنده احراز شود که آیا چنین فردی وجود دارد یا خیر و هر آگهی یکبار بیشتر نمی‌تواند منتشر شود ، چرا که هر آگهی دارای یک کد پستی است .

    وی با اشاره به اجرای مصوبه برای اجاره و مالیات بر خانه‌های خالی در حال انجام نیز گفت : علاوه بر گشت‌های در حال نظارت ، گشت‌های مشترک آمار خانه‌های خالی را می‌گیرند و چنانچه در خصوص پرداخت مالیات ، ملک ثبت نشده باشد ، ابتدا مشخصات ملک در سامانه ثبت و سپس این مهم مد نظر ویژه قرار گیرد که ملک را اجاره دهد .

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد : این اقدام باعث می‌شود که عرضه خانه‌های خالی افزایش و قیمت اجاره نیز کنترل شود و باید اذعان داشت که این طرح در شهرهای پرند و هشتگرد اجرایی شده و هدفگذاری این طرح در شهر مهاجران دستور کار ویژه است .

    استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است .




    مطالب مرتبط

    میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد ، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد . برای مثال ، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد ، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    نظرات کاربران