در حال بارگذاری ...

بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای تعیین تکلیف طرح هشت هزار و صد واحدی طرح نهضت ملی مسکن اراک

با توجه به حجم متقاضیان شهر اراک ، مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زمین مورد نیاز این طرح از موقوفات تامین شود این مهم انجام شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : تمام ظرفیت‌های ملی و استانی برای تعیین تکلیف طرح هشت‌ هزار و صد واحدی نهضت ملی مسکن اراک بکار گرفته شده است .

حمید انعامی در جمع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اراک ، افزود : بخش قابل توجهی از این طرح به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شده و اقدامات فنی و تحویل کار به پیمانکار معتبر در اسرع وقت انجام می‌شود . به متقاضیان قول مساعد داده می‌شود که بازه زمانی تعیین شده برای تهیه نقشه و تفاهم‌نامه بیشتر از یک ماه ، طول نکشد اما آغاز به کار پیمانکار جدید شاید ۲ ماه زمان نیاز داشته باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: تلاش می شود در اسرع وقت نسبت به تجهیز کارگاه اقدام شود و برخی از متقاضیان طرح از کارگاه بازدید کنند . میزان آورده متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده ساخت است و باید اذعان داشت این طرح، نهضت ملی مسکن است و طرح سودآوری نیست چرا که دولت حامی مردم است .

وی ادامه داد: بر اساس طرح آمایش سرزمینی از ۱۵ سال قبل ، امکان تامین زمین دولتی در راستای ساخت واحدهای مسکونی داخل محدوده شهر اراک وجود نداشت به همین سبب مقرر شد طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران اجرایی شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد : با توجه به حجم متقاضیان شهر اراک ، مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زمین مورد نیاز این طرح از موقوفات تامین شود این مهم انجام شد .

انعامی ساخت مسکن را یکی از وعده های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مسئولان ذیربط استانی در تلاش هستند تا با رفع موانع در اسرع وقت نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند و شهروندان نیز در این خصوص نگرانی نداشته باشند .




مطالب مرتبط

تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

|

حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

|

این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

|

در استان‌های تهران ، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تعرض به زمین‌ها و در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان کمترین میزان وقوع تعرض به اراضی گزارش شده است .

|

این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

|

نظرات کاربران