در حال بارگذاری ...
  • کوتاه‌ شدن زمان اخذ استعلامات اراضی ملی در حریم برای سرمایه‌گذاران حوزه زمین و مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت : با تاسیس دفتر سرمایه گذاری و فناوری‌های نوین ساخت در سازمان ملی زمین و مسکن برآنیم تا فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن را تسهیل کنیم .

    محمد مهدی بلوردی با بیان اینکه دفتر سرمایه گذاری و فناوری‌های نوین ساخت در راستای فراهم آوردن بستر تولید انبوه مسکن و ایجاد زمینه مشارکت همه آحاد مردم در بخش مسکن و ایجاد منافع حاصل از سرمایه‌گذاری حوزه مسکن برای مردم در سال گذشته تاسیس شد ، افزود : از جمله اقداماتی که در حوزه تامین زمین برای تسریع در پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن انجام شده ابلاغ شرح خدمات مطالعات اراضی ملی واقع در حریم بوده است .

    وی در توضیح ابلاغ شرح خدمات مطالعات اراضی ملی واقع در حریم افزود : این ابلاغ به منظور تعیین و تثبیت کاربری‌های مجاز در حریم ، تهیه نقشه اراضی ، خطوط انتقال نیرو ، حمل و نقل و حرائم آنها و نقشه محدودیت‌های اراضی و اخذ کاربری در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان تهیه شده است . ابلاغ شرح خدمات مطالعات اراضی ملی واقع در حریم با هدف حذف فرایند اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی توسط سرمایه‌گذاران صورت گرفته است .

    بلوردی ادامه داد : این امر بدین معناست که در صورت انجام مطالعات تعیین کاربری‌های مجاز در حریم اراضی ملی دیگر نیاز به اخذ استعلامات توسط سرمایه گذاران نیست و زمان حدودا دو ساله اخذ استعلامات در فرایند واگذاری زمین حذف خواهد شد .

    وی که هفته گذشته برای شرکت در آئین کلنگ زنی پروژه ۱۸۰۰ واحدی تجاری مسکونی به استان هرمزگان سفر کرده بود ، گفت : در بخش تولید انبوه مسکن ، اراضی واجد ارزش استان‌ها شناسایی شده و فرایند انجام بررسی‌های اقتصادی و انتخاب سرمایه‌گذار نیز شروع شده است .

    در سفر عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به هرمزگان پروژه مسکونی ۴۶۲ واحدی ، ۲ واحد آموزشی ، یک واحد درمانی و یک واحد ورزشی و تجاری در قالب یک پروژه با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و ۲ پروژه ۶۴ واحدی مسکن با مشارکت بخش خصوصی در شهر بندرعباس عملیات اجرایی خود را آغاز کرد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران