در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف اراضی ملی شهرستان شهرضا به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای دو فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی شهرستان شهرضا به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال خبر داد .

    سرهنگ امیر سعید باقری اظهار کرد : با دقت ، هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، در کمتر از یک هفته اخیر دو مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در شهرستان شهرضا اجرایی شد . در پی تعرض به اراضی ملی شهرستان شهرضا ، با اقدامات معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و همکاری اداره راه و شهرسازی این شهرستان ، پرونده قضایی تشکیل و رای قضایی له دولت اخذ شد .  

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود : پس از ارسال احکام قضایی به این یگان ، با تلاش کارکنان این فرماندهی و همکاری کلانتری مربوطه اراضی ملی به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال ضمن قلع و قمع مستحدثات و خلع ید رفع تصرف کامل شد .  

    وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است ، گفت : با اجرای این احکام در مجموع هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع از زمین های ملی و دولتی شهرستان شهرضا رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد . این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد . 




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران