در حال بارگذاری ...
  • صدور ٢۶ هزار پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی

    در این طرح بالغ بر ١۴٠ هزار زمین توسط مردم تهیه شده و دولت تسهیلات ، حمایت‌ها و تخفیفات را اعمال کرده است . در طرح حمایتی نیز حدود ٢٠٠ هزار زمین در نظر گرفته شده است که بالغ بر ١۶٠ هزار زمین آن تامین و ٩۵ هزار زمین ثبت سامانه شده است . گفتنی است ۶۵٢ هزار تخصیص واحد انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : در یک ماه اخیر با کارهای فشرده و پیگیری‌های زیاد و حضور میدانی در شهرستان‌ها حدود ۵ هزار و ۶٠٠ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و به این ترتیب عدد پروانه‌ها در استان اکنون بالغ بر ٢۶ هزار واحد مسکونی است .

    وحید داعی ضمن تبریک سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با فاطمه زهرا(س) در این خصوص اظهار کرد : در استان خراسان رضوی برنامه ابلاغی چهار سال آینده در بخش‌های مختلف اعم از طرح‌های حمایتی ، روستایی ، خود مالک ، بازآفرینی شهری با حدود ٣٩٠ هزار واحد برنامه ریزی شده است .

    وی با اشاره به اینکه در بخش خود مالک و بافت فرسوده مردم باید زمین را تهیه کنند ، ادامه داد : در این طرح بالغ بر ١۴٠ هزار زمین توسط مردم تهیه شده و دولت تسهیلات ، حمایت‌ها و تخفیفات را اعمال کرده است . در طرح حمایتی نیز حدود ٢٠٠ هزار زمین در نظر گرفته شده  است که بالغ بر ١۶٠ هزار زمین آن تامین و ٩۵ هزار زمین ثبت سامانه شده است . گفتنی است ۶۵٢ هزار تخصیص واحد انجام شده است .

    وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های که به جد پیگیر آن هستیم حضور میدانی در شهرستان‌ها است ، اضافه کرد : امروز هجدهمین سفر استانی خود را به شهرستان تربت حیدریه داشتیم . با حضور میدانی بسیاری از مشکلات را بررسی می‌کنیم ، راهکارها را ارائه می‌دهیم و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم . مشکلات را رصد می‌کنیم تا ببینیم  مصوبات و تصمیماتی که در سطح کلان اتخاذ می‌شود آیا مدیران شهرستان این مصوبات را عملیاتی ، پیگیری و به اجرا رسانده اند ؟

    مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه این ارقام ارائه شده که نشان دهنده جهش‌هاست ناشی از همین حضور میدانی است ، ادامه داد : همچنین این امور به صورت مستمر در سامانه پایشی که به دستور آقای خدائی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در رصدخانه طرح‌های تحولی استانداری راه اندازی شده ، انجام می‌شود و امیدواریم شتاب نهضت ملی مسکن را با کارهای انجام شده بیشتر کنیم .

    داعی با اشاره به این موضوع که یکی از نکات مهم و مورد تأکید قانون جوانی جمعیت است ، اضافه کرد : در یک ماه اخیر به ٢٠٠ نفر از خانوارهای که فرزند سوم آنها بعد از تاریخ ١۴٠٠/٨/٢۴ متولد شده است زمین رایگان واگذار شد و گفتنی است ١۵٠٠ خانوار برای این طرح هدف‌گذاری شده است. مسکن، اشتغال و ازدواج مثلث مهمی است و بخش مسکن آن بر گردن ما است تلاش داریم این بخش را توسعه دهیم تا جوان‌های ما زودتر صاحب خانه شوند .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    تعداد واحدهای قرعه کشی شده ۲۱۰ واحد بود که قرعه کشی بین ۲ هزار و هشتصد نفر متقاضی انجام شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ، گفت : هرگونه خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز ...

    |

    نظرات کاربران