در حال بارگذاری ...
  • استان البرز در بین ۱۰ استان برتر کشور در بحث تحقق نوسازی واحدهای بافت فرسوده است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استان البرز در آخرین جلسه قرارگاه ملی مسکن کشور در بین ۱۰ استان برتر کشور از حیث شاخص درصد تحقق برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری طبق گزارش سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد .

    در جلسه مورخ ۳۱ خردادماه قرارگاه مسکن کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و به طور هفتگی برگزار می‌شود ، استان‌های کشور از حیث شاخص‌های تأمین اراضی ، آماده‌سازی اراضی ، نوسازی بافت فرسوده ، جانمایی شهرک‌های جدید و میزان الحاقات شهرسازی و معماری و کلیه مسائل مرتبط با پیشبرد نهضت ملی کشور پایش می‌شوند و متناسب درصد تحقق هریک از شاخص‌ها، رتبه‌بندی می‌شوند .

    در این گزارش آمده است که استان البرز ، ۶۰ درصد تحقق پس از استان‌های قزوین ، تهران ، خراسان رضوی ، سمنان ، گیلان ، کردستان ، یزد ، همدان در جایگاه نهم قرار دارد و جزء ۱۰ استان اول کشور است .




    مطالب مرتبط

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران