در حال بارگذاری ...
  • تحقق بخش قابل توجهی از اهداف قانون جهش تولید مسکن با اجرای برنامه های بازآفرینی شهری

    در سه محدوده بافت‌های ناکارآمد (بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی) باید متناسب با شهر و محله رویکردهای مختلف نوسازی ، بهسازی و توانمندسازی به کار گرفته شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اجرای برنامه های بازآفرینی شهری علاوه بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها ، بخش قابل توجهی از اهداف قانون جهش تولید مسکن را تحقق می بخشد .

    معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور فرمانداران و شهرداران دارای محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برگزار شد گفت : در راستای اهداف دولت در بحث تولید مسکن و بهبود شرایط اسکان در محلات و شهرها و در قالب بسته‌های تشویقی ، وزارت راه و شهرسازی  در تلاش است تا با اجرای نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بتواند دستورالعمل های مربوطه در این طرح را اجرایی کند .

    علی اصغر منصوربیگی با اشاره به فرصت مطلوب بسته های تشویقی در بافتهای فرسوده گفت : این طرح در صورت اجرا با افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها اهداف قانون جهش تولید مسکن را تحقق می بخشد .

     معاون راه و شهرسازی استان ایلام افزود : در سه محدوده بافت‌های ناکارآمد (بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی) باید متناسب با شهر و محله رویکردهای مختلف نوسازی ، بهسازی و توانمندسازی به کار گرفته شود .

    وی خاطرنشان کرد : برای تحقق طرح نوسازی بافت های فرسوده همکاری و همفکری فرمانداران و شهرداران چه در زمینه اطلاع رسانی به عموم و چه در تسهیل اجرای طرح حائز اهمیت بوده و برنامه اقدام مشترک با دستگاه های خدمات رسان نیز می بایست در دستور کار قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یاسر دستمالچیان با بیان اینکه سه قانون جهش تولید مسکن ، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اجاره بها و قانون نظام ثبت اموال ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران