در حال بارگذاری ...

اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان لرستان نیازمند هزار هکتار زمین است

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرای نهضت ملی مسکن در استان گفت : به هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح نیاز داریم .

بهزاد شاکرمی با اشاره به زمین‌های ۷۸ هکتاری منطقه الفت‌آباد دلفان ، پروژه‌های ۷۱۵ واحدی این شهرستان و ۲۶۰ واحدی خرم‌آباد ، اظهار کرد : حسب دستور استاندار محترم دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری و نظام مهندسی با توجه به جلسات قبلی در خصوص این مجموعه که حدود ۴۰ هکتار از زمین های مذکور عملیات اجرایی و تسطیح آنها آماده شده در اسرع وقت ضمن فاز بندی حداکثر در یک فرایند چهل روزه در خصوص صدور پروانه و سایر امورات ، اقدامات لازم را انجام دهند .

وی در خصوص مجموعه های ۷۱۵ واحدی استان گفت : این دو مجموعه پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و نواقص آنها مربوط به آب ، برق و گاز و بحث آسانسور است که به دستگاه های ذیربط تاکید شده در اسرع وقت و حداکثر تا چند روز آینده مستندات لازم تکمیل و کم و کسری های این پروژه ها حداکثر تا ۳۰ تا ۴۰ روز آینده رفع و رجوع شود و این آمار هم به کارنامه کلی مسکن استان اضافه شود .

شاکرمی خاطرنشان کرد : تاکنون حدود ۲۳۰ هکتار زمین تامین شده ، در خرم‌آباد قریب ۴۰۰ هکتار با ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد توافق اولیه قرار گرفته و ادامه فرایند آن نیز از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی انجام و به نتیجه خواهد رسید . همچنین در دورود حدود ۱۸۰ هکتار از زمین‌های صنایع دفاع کارشناسی شده که در مرحله تهاتر است .




مطالب مرتبط

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

نظرات کاربران