در حال بارگذاری ...
  • تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان

    بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران ، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ، مراکز استان‌ها ، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر خبر داد .

    محمد آئینی با اشاره به برگزاری نشستی با شهرداران شهرهای مختلف در خصوص برون‌رفت از محدودیت‌ها ، مصوبات ستاد بازآفرینی شهری ایران را تشریح کرد و گفت : با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در جلسه ۱۶ خرداد سال جاری این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : برای نخستین‌بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شد . بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران ، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ، مراکز استان‌ها ، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است .

    وی ادامه داد : متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های ۱۰۰ ، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران ، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند .

    آیینی فرصت‌های ایجاد شده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات نوسازی بافت ها در سراسر کشور سرعت بگیرد .




    مطالب مرتبط

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران