در حال بارگذاری ...
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه ، راهکاری برای تعادل و عادلانه کردن بازار مسکن است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ثبت قراردادهای اجاره در سامانه وزارت راه و شهرسازی راهکاری مناسب برای تعادل و عادلانه کردن بازار مسکن است .

    مهرداد آهکی با اشاره به طولانی شدن فرایند ثبت‌نام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان ، گفت : تأمین زمین نیز با مشکلاتی مواجه شد که اکنون با موفقیت در حال انجام است و به مراحل نهایی رسیده است .

    وی با بیان اینکه سهمیه استان برای این طرح ۱۲۰ هزار واحد است عنوان کرد : ۲۰۰ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح متقاضی محور است و به فراخور شرایط ثبت‌نام انجام می‌شود گفت : این طرح یکی از راه‌های عادلانه کردن بازار مسکن است .

    آهکی با اشاره به اینکه راهکار دیگر کاهش قیمت ساماندهی املاک بخش خصوصی است که به اجاره نرفته است افزود : املاکی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند به عنوان ملک خالی شناخته می‌شوند و جرائم خاص خود را دارد و چنانچه واحدهای خالی فروخته یا اجاره داده شود ، قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد .

    وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دیگر از جمله نقل و انتقال و قراداد اجاره از دیگر راه‌های کاهش قیمت مسکن است عنوان کرد : مالک ، مستأجر و شهود باید اطلاعات را در سامانه ثبت کنند و در نهایت کد رهگیری به صورت رایگان صادر می‌شود . در ورود اطلاعات باید دقت شود زیرا تا ۲۴ ساعت قابل اصلاح است و بعد از آن امکان‌پذیر نیست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن معادل یک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد . ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ثبت‌نام و تایید نهایی ۶۷۷۵۵ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی دو و سه طبقه به متقاضیان واجد ...

    |

    نظرات کاربران