در حال بارگذاری ...

ثبت قراردادهای اجاره در سامانه ، راهکاری برای تعادل و عادلانه کردن بازار مسکن است

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ثبت قراردادهای اجاره در سامانه وزارت راه و شهرسازی راهکاری مناسب برای تعادل و عادلانه کردن بازار مسکن است .

مهرداد آهکی با اشاره به طولانی شدن فرایند ثبت‌نام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان ، گفت : تأمین زمین نیز با مشکلاتی مواجه شد که اکنون با موفقیت در حال انجام است و به مراحل نهایی رسیده است .

وی با بیان اینکه سهمیه استان برای این طرح ۱۲۰ هزار واحد است عنوان کرد : ۲۰۰ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح متقاضی محور است و به فراخور شرایط ثبت‌نام انجام می‌شود گفت : این طرح یکی از راه‌های عادلانه کردن بازار مسکن است .

آهکی با اشاره به اینکه راهکار دیگر کاهش قیمت ساماندهی املاک بخش خصوصی است که به اجاره نرفته است افزود : املاکی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند به عنوان ملک خالی شناخته می‌شوند و جرائم خاص خود را دارد و چنانچه واحدهای خالی فروخته یا اجاره داده شود ، قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد .

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دیگر از جمله نقل و انتقال و قراداد اجاره از دیگر راه‌های کاهش قیمت مسکن است عنوان کرد : مالک ، مستأجر و شهود باید اطلاعات را در سامانه ثبت کنند و در نهایت کد رهگیری به صورت رایگان صادر می‌شود . در ورود اطلاعات باید دقت شود زیرا تا ۲۴ ساعت قابل اصلاح است و بعد از آن امکان‌پذیر نیست .




مطالب مرتبط

طرح جامع شهر و افق جمعیتی با توجه به نرخ رشد تهیه خواهد شد و بر اساس مجموعه مطالعات صورت‌گرفته در ابعاد مختلف جهت تامین نیاز مسکونی و خدماتی جمعیت اضافه شونده و همچنین جبران کاستی‌های وضع موجود شهر تنظیم خواهد شد .

|

پروژه ۴۲۰۰ واحدی خودمالکی آموزش و پرورش مشکلاتی در راستای توزیع برق و همچنین دفع آب‌های سطحی داشت که طبق دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد توزیع برق طبق قانون کار مشارکتی را با تعاونی داشته و شهرداری هم ۱.۵ کیلومتر لوله‌گذاری در راستای کنترل آب‌های سطحی انجام دهد .

|

امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن معادل یک ...

|

نظرات کاربران