در حال بارگذاری ...
  • طراحی و ساخت مسکن حمایتی مطابق با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی - ایرانی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست با معاونان شهرهای و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها دستورالعمل طراحی و ساخت مسکن حمایتی مطابق تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ که بر پایه شاخص‌های تحقق هویت ، فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی - ایرانی ارایه شد .

    نشست هم‌اندیشی معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، مدیران ستادی و معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در محل ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد .

    در این نشست مصوبات اخیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با هدف بهره‌گیری از ظرفیت توسعه درونی شهرها ، به روزآوری ، تعدیل و منطقی کردن توزیع تراکم ساختمان ، ایجاد شفافیت ، کاهش طرح درخواست‌های موردی ، تغییر طرح تفصیلی و پاسخگویی به نیاز تامین زمین بر اساس قانون جهش تولید مسکن از اراضی داخل محدوده شهرها و مصوبه «سیاست‌های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها» با هدف اجرای حداکثری طرح‌های توسعه شهری ، تحقق کاربری‌های موردنیاز شهر به منظور پیشگیری از رانت ، حبس ظرفیت‌های مسکونی موجود شهرها و قرارگیری این اراضی در چرخه ساخت و ساز در اجرای تبصره ۱۲ قانون جهش تولید مسکن ، تبیین و موردتبادل نظر قرار گرفت .

    در ادامه دستورالعمل طراحی و ساخت مسکن حمایتی مطابق تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ که بر پایه شاخص‌های تحقق هویت، فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی - ایرانی ارایه شد .

    همچنین مصوبه شورای عالی در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و فرآیندهای مرتبط با تکمیل مدارک و اعتبارات طرح‌های توسعه و عمران در این نشست مورد هم‌اندیشی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

    |

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    حدود سه دهه از تجربه‌اندوزی سازمان می‌گذرد که لازم است نسبت به بازنگری و احتمالاً تغییر در کلیات یا برخی جزئیات ساختار نظام مهندسی به عنوان یک گام استراتژیک اقدام دقیق و موشکافانه به عمل آورده شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران