در حال بارگذاری ...

تشکیل حلقه‌های میانی محلات هدف بازآفرینی شهری در استان گلستان

دستورالعمل تشکیل حلقه‌های میانی در چارچوب قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تفاهم نامه فیمابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل حلقه های میانی برای ایجاد تعامل بین مردم و دولت و همچنین کمک به نوسازی مردمی با هدف ارتقا کیفیت زندگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی به صورت داوطلبانه خبر داد .

مهدی ملک اظهار کرد : مهمترین اصل در بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی شهری ساکنان محلات و محدوده‌های بافت هدف است . یکی از فعالیت‎های مهم شرکت بازآفرینی شهری ایران شکل دادن حلقه‌های میانی در زمینه اجرای هر چه بهتر بسته تشویقی شهرسازانه است . دستورالعمل تشکیل حلقه‌های میانی در چارچوب قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تفاهم نامه فیمابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است .

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان تشکیل حلقه‌های میانی و واسط را یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده را دانست و عنوان کرد : منظور از حلقه‌های میانی ، گروه‌های مستعد در هر شهر و محله هستند که حاضرند به منظور ارتقای کیفیت سکونت ساکنان محلات هدف بازآفرینی به صورت داوطلبانه فعالیت کنند .

وی افزود : حلقه های میانی به عنوان حلقه واسط متناسب با تخصص ، حرفه و علاقه فردی ، برای ایجاد تعامل بین مردم و دولت و کمک به نوسازی مردمی ، نقش‌آفرینی موثری دارند . فرد و یا گروه‌های داوطلب می‌توانند از بین گروه‌های جهادی تخصصی ، بسیج محلات ، بسیج مدارس و مساجد ، بسیج مهندسی ، معتمدان ، نهادهای محلی ، گروه‎های جهادی ، دفاتر خدمات نوسازی ، دفاتر تسهیلگری ، مرکز توسعه محله، نهاد کارگزار و دانشگاه‌ها انتخاب شوند .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش برنده باشند ، گفت : تشکیل حلقه‌های میانی نیازمند شناسایی کنشگران فعال در حوزه بازآفرینی شهری در سطح مناطق است . با تحرک کنشگران زمینه مشارکت مردمی و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری را تسهیل و تحقق بخشیده می شود .




مطالب مرتبط

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

|

تحویل به‌موقع واحدها بدون کاهش کیفیت ، اولویت اصلی ماست و پیمانکار باید با دقت و سرعت لازم مراحل کاشی‌کاری و تأسیسات را به اتمام برساند .

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

|

نظرات کاربران