در حال بارگذاری ...

چهارمین شهر جدید استان اصفهان احداث می‌شود/ پیش‌بینی ظرفیت ۳۰ هزار واحدی شهر جدید شیخ بهایی در گام اول

تأمین نیاز مسکن و تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است . با توجه به بالا بودن نیاز مسکن در اصفهان ، تأمین این نیاز اساسی مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد و در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در سفر به استان اصفهان تاکید کرد : در صدد انجام کارهای مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان حوالی دولت آباد (کمشچه) هستیم که سرریز جمعیتی اصفهان خواهد بود و در آن خانه‌های حیاط دار ویلایی احداث می‌شود .

علیرضا جعفری در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهر جدید بهارستان از شروع اقدامات مقدماتی برای ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان خبر داد و گفت : ساخت شهر جدید شیخ بهایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرق اصفهان در منطقه کمشچه است ؛ ظرفیت فاز اول شهر جدید شیخ بهایی ۳۰ هزار واحد مسکونی است و سرریز متقاضی نهضت ملی مسکن شهرهای جدید بهارستان، فولاد شهر و همچنین اصفهان در این شهر جدید مستقر خواهند شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید از مهمترین محورهای وزرات راه و شهرسازی است ، تصریح کرد : تأمین نیاز مسکن و تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است . با توجه به بالا بودن نیاز مسکن در اصفهان ، تأمین این نیاز اساسی مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد و در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود .

وی تاکید کرد : با توجه به رویکرد برای ارتقای کیفیت زندگی دیگر بدنبال مرتبه‌سازی نیستیم چرا که این شیوه با ذائقه فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد و با همین هدف نیز به دنبال احداث شهر جدید چهارم در استان اصفهان هستیم .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد : اراده دولت بر این است تا جبران مافات کند و امیدواریم در توسعه زیر ساخت‌ها و نهضت ملی مسکن جهش قابل توجهی را داشته باشیم .

گفتنی است بر اساس مصوبات جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان بر ساخت ۳ شهرک و یک شهر جدید در این استان موافقت شد .




مطالب مرتبط

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

متقاضیان باید برای پیشرفت پروژه همراهی مالی در زمینه آورده خود را به تدریج و متناسب با پیشرفت پروژه داشته باشند تا پیمانکاران بتوانند در زمان مقرر واحدهای مسکونی را اتمام و تحویل دهند .

|

آماده سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای تمامی شهرهاست چراکه تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

|

نظرات کاربران