در حال بارگذاری ...

رفع موانع تولید مسکن در قرارگاه ملی مسکن پیگیری می‌شود

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان ، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همراهی سایر نهادها ، دستگاه ها و ادارات در سطح استان با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی ، ساخت و سایر موارد شناسایی ، بررسی و مشکل زدایی می‌کنند .

وحید داعی در جلسه شورای مسکن استان به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی برگزار شد ، آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان را تشریح کرد و گفت : قرارگاه ملی مسکن با این هدف راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات اجرایی و عملیاتی که در بخش مسکن وجود دارد ، مبادرت ورزد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان در بخش دوم جلسه به مرور مصوبات جلسات قبل قرارگاه پرداخت و به تشریح ۷ بند در این بخش پرداخت .

در این جلسه دبیر شورای مسکن استان مواردی همچون آخرین وضعیت تامین اراضی به تفکیک شهرستان ها ، آخرین وضعیت مسکن روستایی ، بررسی شاخص های پنچ گانه ، ضرورت ثبت عملکرد صدور پروانه شهرداری ها در سامانه ستاد ملی ، لزوم اطلاع رسانی به شهرداری ها و راهبری آن ها در زمینه تسریع روند نوسازی مسکن در محلات ناکارآمد شهری و پیگیری درخواست‌های متقاضیان تسهیلات بازآفرینی تا حصول نتیجه را مطرح کرد .

وی تصریح کرد : تیم نظارت با پایش میدانی با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی ، ساخت و سایر موارد را رصد می‌کنند .

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین از عملکرد مطلوب و تسریع در انعقاد قرارداد و واریزی مردمی خبر داد که این مهم منجر به پیشرفت در فرایند اجرای طرح شده است .

اهتمام شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران بر برگزاری جلسات شورای مسکن و رفع موانع موجود

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای مسکن استان هر هفته و با حضور اعضای اصلی تشکیل می‌شود بر برگزاری جلسات شورای مسکن شهرستان ها با محوریت فرمانداران و ثبت مصوبات در سامانه رصد تحول جهت پیگیری و رفع مشکلات تاکید کرد .

گفتنی است تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان ۴۳۶ هزار و ۷۲۹ نفر است که از این تعداد ۳۲۹ هزار و ۸۰۱ نفر حائز شرایط و ۱۱۹ هزار و ۶۸۵ نفر تایید نهایی شده اند .




مطالب مرتبط

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در همراهی مدیر کل دفتر امور نظارت عالی فنی پروژه های سازمان ملی زمین و مسکن در جریان ...

|

با توجه به اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع آماده‌سازی اراضی طرح در این شهرستان مطرح و بررسی شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، از اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی برای کنترل و مهار تلاطم در بازار زمین ، مسکن و اجاره ...

|

تعامل و مشارکت سازمان‌ها ، ادارات و نهادهای مرتبط با بازآفرینی شهری در این زمینه بسیار اثرگذار است . در خراسان رضوی تعداد ۲۹۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد و شهر مشهد با نوسازی بیش از ۲۱ هزار واحد از شهرهای پیشرو در نوسازی بافت فرسوده به شمار می‌رود .

|

نظرات کاربران