در حال بارگذاری ...
  • رفع موانع تولید مسکن در قرارگاه ملی مسکن پیگیری می‌شود

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان ، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همراهی سایر نهادها ، دستگاه ها و ادارات در سطح استان با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی ، ساخت و سایر موارد شناسایی ، بررسی و مشکل زدایی می‌کنند .

    وحید داعی در جلسه شورای مسکن استان به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی برگزار شد ، آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان را تشریح کرد و گفت : قرارگاه ملی مسکن با این هدف راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات اجرایی و عملیاتی که در بخش مسکن وجود دارد ، مبادرت ورزد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان در بخش دوم جلسه به مرور مصوبات جلسات قبل قرارگاه پرداخت و به تشریح ۷ بند در این بخش پرداخت .

    در این جلسه دبیر شورای مسکن استان مواردی همچون آخرین وضعیت تامین اراضی به تفکیک شهرستان ها ، آخرین وضعیت مسکن روستایی ، بررسی شاخص های پنچ گانه ، ضرورت ثبت عملکرد صدور پروانه شهرداری ها در سامانه ستاد ملی ، لزوم اطلاع رسانی به شهرداری ها و راهبری آن ها در زمینه تسریع روند نوسازی مسکن در محلات ناکارآمد شهری و پیگیری درخواست‌های متقاضیان تسهیلات بازآفرینی تا حصول نتیجه را مطرح کرد .

    وی تصریح کرد : تیم نظارت با پایش میدانی با قدرت ، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی ، ساخت و سایر موارد را رصد می‌کنند .

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین از عملکرد مطلوب و تسریع در انعقاد قرارداد و واریزی مردمی خبر داد که این مهم منجر به پیشرفت در فرایند اجرای طرح شده است .

    اهتمام شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران بر برگزاری جلسات شورای مسکن و رفع موانع موجود

    وی با اشاره به اینکه جلسات شورای مسکن استان هر هفته و با حضور اعضای اصلی تشکیل می‌شود بر برگزاری جلسات شورای مسکن شهرستان ها با محوریت فرمانداران و ثبت مصوبات در سامانه رصد تحول جهت پیگیری و رفع مشکلات تاکید کرد .

    گفتنی است تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان ۴۳۶ هزار و ۷۲۹ نفر است که از این تعداد ۳۲۹ هزار و ۸۰۱ نفر حائز شرایط و ۱۱۹ هزار و ۶۸۵ نفر تایید نهایی شده اند .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    مدل‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که سعی داشته و داریم تا بهترین مدل را برای هر شهر انتخاب کنیم .

    |

    تعداد واحدهای قرعه کشی شده ۲۱۰ واحد بود که قرعه کشی بین ۲ هزار و هشتصد نفر متقاضی انجام شده است .

    |

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    نظرات کاربران