در حال بارگذاری ...

ساخت ۶ شهرک مسکونی در آذربایجان شرقی در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن

گزارش‌ها در خصوص مکان‌یابی ، تراکم ، کاربری‌ها ، مسائل و شاخص‌های زیست محیطی ، برآورد هزینه‌های شهرسازی و برخی موارد تخصصی دیگر از طرف مشاوران طراحی و اجرای این شهرک‌ها ارائه شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ساخت ۶ شهرک مسکونی در آذربایجان شرقی را از دستور کارهای این سازمان اعلام کرد و گفت : این ۶ شهرک در شهرستان‌های تبریز ، اهر ، ورزقان ، شادآباد و سردرود و سراب قرار دارد .

ارسلان مالکی در نشست کارگروه بررسی آخرین وضعیت شهرک‌های مسکونی استان آذربایجان شرقی که به مظور ارائه گزارش پیشرفت کار ۶ شهرک مسکونی در این استان برگزار شد ، با اشاره به اهمیت بحث شهرک‌سازی ، از ساخت شهرک‌های مسکونی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی نام برد و گفت : آخرین وضعیت پیشرفت کار شهرک‌ها یکی از مواردی است که هر هفته در قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این ۶ شهرک در شهرستان‌های تبریز ، اهر ، ورزقان ، شادآباد و سردرود و سراب قرار دارد ، گفت : شهرک ۱۷۹ هکتاری ورزقان مصوبه شورای عالی شهرسازی را دریافت کرده و مابقی این شهرک‌ها در مرحله کارگروه‌های استانی قرار دارند .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در نشست گزارش مشاوران طراحی این شهرک‌ها مطرح شده است ، افزود : گزارش‌ها در خصوص مکان‌یابی ، تراکم ، کاربری‌ها ، مسائل و شاخص‌های زیست محیطی ، برآورد هزینه‌های شهرسازی و برخی موارد تخصصی دیگر از طرف مشاوران طراحی و اجرای این شهرک‌ها ارائه شد . پیگیری جدی و ویژه برای تسریع در اخذ مصوبات و استعلام‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی شهرک‌های مسکونی باید سرلوحه کار تمامی مدیران ستادی و استانی باشد .

شهرک‌سازی از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که در قانون جهش تولید مسکن هم به آن اشاره شده است .




مطالب مرتبط

تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

|

تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

|

۱۵ پیشنهاد الحاق اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ۴۵ پیشنهاد در دبیرخانه‌های این شورا موجود است که امیدواریم در این خصوص هم به‌زودی گشایش‌هایی انجام شود .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

|

نظرات کاربران