در حال بارگذاری ...
  • تصویب شناسایی محلات هدف بازآفرینی شهری و اسکان غیررسمی شهرستان های شیروان و اسفراین

    موضوع شناسایی محلات هدف بازآفرینی در شهر شیروان بر اساس نقشه پیشنهادی و مطالعات مشاور مادشهر به تصویب رسید و همچنین ضوابط و سیاست های مشوق بازآفرینی شهری ، موضوع مصوبه ۱۴۰۱۶۲۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، برای محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر شیروان به تصویب رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان و شناسایی محلات هدف بازآفرینی شهری و اسکان غیررسمی شیروان و اسفراین در جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای شیروان ، جاجرم و اسفراین خبر داد .

    قاسم قاسمی گفت : در این جلسات تعداد ۵۱ پرونده ارجاعی به دبیرخانه کمیسیون مطرح گردید که از این تعداد ۲۴ پرونده مربوط به شهر شیروان ، ۱۴ پرونده مربوط به شهر جاجرم و ۱۳ پرونده مربوط به شهر اسفراین بود . نقشه تفکیکی پیشنهادی مشاور مربوط در خصوص اراضی واقع در محله کاج شیروان (موسوم به تپه خانلق) به مساحت ۳۱ هکتار مطرح و با توجه به سطح و سرانه مسکونی و خدمات پشتیبان سکونت پیش بینی شده و شبکه معابر مورد نیاز ، به تصویب نهایی رسید .

    قاسمی تصریح کرد : موضوع شناسایی محلات هدف بازآفرینی در شهر شیروان بر اساس نقشه پیشنهادی و مطالعات مشاور مادشهر به تصویب رسید و همچنین ضوابط و سیاست های مشوق بازآفرینی شهری ، موضوع مصوبه ۱۴۰۱/۶/۲۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، برای محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر شیروان به تصویب رسید . ضوابط مذکور دربردارنده افزایش تراکم ساختمانی و برخی ضوابط تشویقی در محدوده های مشمول خواهد بود .

    وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه شناسایی و تعیین محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر اسفراین به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده بود ، موضوع ضوابط تشویقی و سیاست های مشوق بازآفرینی شهری در محلات هدف و اسکان غیررسمی شناسایی شده در شهر اسفراین بررسی و مصوب شد . بر این اساس در محلات یاد شده و بر اساس موقعیت و مساحت ملک ، مشوق هایی از قبیل افزایش تراکم، افزایش سهم تجاری و کاهش ضریب پارکینگ به املاک مورد نظر تعلق می گیرد .

    هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند .




    مطالب مرتبط

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی‌سازی نوسازی مسکن و تبیین ...

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران