در حال بارگذاری ...

اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولویت کاری ماست

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اولویت کاری ما قرار دارد ، همه دستگاه های خدمات رسان برای اجرای این طرح باید پای کار بیایند .

محمد حسین پناهی فر با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ، اظهار کرد : تمام توان خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به کار گرفته ایم و از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهیم کرد . در برخی از شهرهای استان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم که با همکاری برخی از دستگاه ها و نهادها در حال تامین زمین هستیم ، البته بخش عمده کار را انجام داده ایم .

پناهی فر شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت توافق با مالکان به عنوان ۲ راهکار مهم برای تامین زمین عنوان کرد و گفت : روسای ادارات در شهرستان‌ها مکلفند با پشتیبانی فرماندار شهرستان ، اراضی مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده و خارج از شهر را شناسایی کنند .

وی در ادامه با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت : بر اساس ماده سه و چهار این قانون خانوارهای دارای چهارقلو یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال و سه فرزندی که فرزند سوم پس از تاریخ ابلاغ این قانون متولد شده باشد می‌توانند از طرح واگذاری زمین بهره‌مند شوند .

پناهی‌فر افزود : با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت روسای ما موظفند که نسبت به ساماندهی متقاضیان این طرح اهتمام جدی داشته باشند و براساس اولویت دستورالعمل این قانون اقدام کنند .

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان بر برگزاری نشست‌های شورای مسکن شهرستان‌ها با حضور فرمانداران تاکید کرد .

 




مطالب مرتبط

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

|

نظرات کاربران