در حال بارگذاری ...

شناسایی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در استان خوزستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

این اراضی شامل اراضی داخل محدوده شهری معرفی شده جهت الحاق به محدوده شهرها ، اراضی معرفی شده جهت الحاق به محدوده شهری ، اراضی تامین شده در راستای ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش ، اراضی تامین شده در شهرهای جدید در راستای توافق با مالکین خصوصی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از شناسایی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد .

سید حسین دهبان زاده با اشاره به اهمیت تامین زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت : اداره کل راه و شهرسازی خوزستان جهت تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین با افق ۴ ساله را شناسایی کرده است . البته این عدد متغیر و به صورت شناور است و بصورت هفتگی با پیگیری های مکرر در شهرستانها به این عدد افزوده می شود .

دهبان زاده ادامه داد : این اراضی شامل اراضی داخل محدوده شهری معرفی شده جهت الحاق به محدوده شهرها ، اراضی معرفی شده جهت الحاق به محدوده شهری ، اراضی تامین شده در راستای ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش ، اراضی تامین شده در شهرهای جدید در راستای توافق با مالکین خصوصی است .

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پاسخ به این سئوال که این اراضی شناسایی شده در چه مراحلی هستند ؟ گفت : قسمتی از این اراضی به ساخت پروژه مسکن تخصیص داده شده است که در حال حاضر ۱۱ هزار واحد در حال احداث است .

وی با اعلام اینکه یک هزار و ۱۱۱ هکتار به محدوده شهری الحاق شده است اظهار داشت : این اراضی پس از سیر مراحل قانونی در کارگروه و شورای عالی شهرسازی و معماری جهت آماده سازی برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن تحویل معاونت مسکن و ساختمان می شود .

دهبان زاده با اشاره به تامین ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اضافه کرد : از این میزان زمین ۲۲۳ هکتار نیز در مرحله تغییر کاربری و طرح در کمیسیون ماده ۵ است که پس از اجرای فرایند قانونی در راستای اجرای نمودن طرح نهضت ملی مسکن در سامانه نهضت ثبت می شود . یک هزار و ۱۱۱ هکتار از این اراضی که الحاق شده است کلیه فرآیند قانونی را طی کرده است و طرح آماده سازی آن مصوب و مشاور پروژه نیز برای اجرای کار مشخص شده است .

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اعلام اینکه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در اولویت نخست کاری قرار داده است گفت : از تمام ظرفیت های خود برای تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی زمین در استان استفاده خواهیم کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

|

کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

|

نظرات کاربران