در حال بارگذاری ...

مرمت و بهسازی ۷ پروژه در بافت تاریخی گلستان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : در دولت سیزدهم ، ۴۶ هزار میلیون ریال اعتبار برای بهسازی و مرمت هفت پروژه در بافت تاریخی گلستان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران صرف شده است .

مهدی ملک اظهار کرد : در حال حاضر تکمیل بهسازی مدرسه صالحیه گرگان جزو پروژه های فعال شرکت بازآفرینی شهری ایران در گلستان می باشد که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می شود . در حال حاضر مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه محله سرچشمه گرگان یکی از اقدامات در این مکان بوده که با توجه به ضرورت حفاظت از بافت تاریخی شهری اجرا می شود .

ملک با بیان اینکه در استان گلستان مجموعاً ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی وجود دارد ، تصریح کرد : پیش از این اقدامات دیگری در این مدرسه اعم از محوطه سازی حیاط غربی ، مرمت اضطراری کف و جداره این مدرسه تاریخی توسط اداره برنامه ریزی  مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد .

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : اعتبار صرف شده برای مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه ۹۷۱ میلیون تومان و از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است .




مطالب مرتبط

در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

|

این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف ، ایجاد پویایی و نشاط در محلات ، کارآمدتر کردن پتاسیل های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت های موجود برگزار شده است .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

|

شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

|

نظرات کاربران