در حال بارگذاری ...

روند مطلوب عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

مجموعه ۱۵۰ واحدی در سایت دارو پخش اردبیل با ۹۲ درصد ، مجموعه ۴۶۰ واحدی شهرک اندیشه چهار با ۴۴ درصد ، ۲۱۰ واحدی شهرک اندیشه ۲ با ۸۸ درصد و ۳۸۲ واحدی تعاونی‌ها هم بین ۳۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : روند عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در این استان مطلوب بوده و تا پایان تیرماه ۳۶۰ واحد مسکن در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد .

محبوب حیدری اظهار کرد : سال گذشته ۱۸۰ واحد مسکن ملی در اردبیل با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال هم ۶۰۰ واحد مسکن در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری برسد .

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای راه و شهرسازی اردبیل در بخش مسکن اظهار کرد : یک هزار واحد مسکونی با کارگزاری ستاد اجرایی امام خمینی (ره) ، ۳۸۲ واحد با کارگزاری تعاونی‌ها و ۸۹۴ واحد با کارگزاری بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار واحد با کارگزاری راه و شهرسازی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و۷۲۰ واحد هم با کارگزاری بنیاد ساخت (بنیاد مسکن) در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در مناطق مختلف استان اردبیل در دست ساخت است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره میزان پیشرفت فیزیکی این واحدها هم گفت : مجموعه ۱۵۰ واحدی در سایت دارو پخش اردبیل با ۹۲ درصد ، مجموعه ۴۶۰ واحدی شهرک اندیشه چهار با ۴۴ درصد ، ۲۱۰ واحدی شهرک اندیشه ۲ با ۸۸ درصد و ۳۸۲ واحدی تعاونی‌ها هم بین ۳۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است .

حیدری میزان پیشرفت فیزیکی ۸۹۴ واحدی نیایش۲و اندیشه چهار اردبیل را هم ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت : در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۲ هزار و۷۲۰ واحد در دست ساخت است که از این تعداد مجموعه ۶۴ واحدی خلخال تا پایان سال تکمیل می‌شود و مابقی واحدها هم زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۷۹هزار واحد مسکن در استان اردبیل احداث می‌شود ، افزود : از این تعداد ۶۳ هزار واحد از سوی اداره کل راه و شهرسازی و ۱۶ هزار واحد هم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث می‌شود که در صورت تحقق بالای ۹۰ درصد نیاز استان به مسکن را پوشش می‌دهد . از بین ۱۱۶هزار نفر ثبت‌نام ‌کننده طرح نهضت ملی مسکن ۴۲ هزار متقاضی در این استان تایید نهایی شدند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۶ نفر مربوط به اردبیل و مابقی مربوط به شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر است . ۲۷هزار متقاضی مسکن در اردبیل آورده اولیه را واریز کردند .

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار نفر آورد اولیه ۴۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند ، افزود : از این تعداد۲۰هزار و ۲۸۱نفر مربوط به اردبیل و مابقی هم مربوط به شهرستان‌های استان است .




مطالب مرتبط

طبق تفاهم انجام گرفته ساخت پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین شهر مرزی پارس آباد مغان به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شده است . 

|

این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

|

اخذ پروانه برای ۹۶ واحد از ۱۲۹ واحد مسکونی ویلایی در شهرک ولیعصر (عج) گرمی صورت گرفته که از این ۹۶ واحد ۱۵ واحد به اتمام رسیده و تعداد۴۰ واحد در مرحله اسکلت و دیوارچینی بوده ، ۲۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون قرار داشته و مابقی در مرحله شروع عملیات اجرایی است .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

|

نظرات کاربران