در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنایع

    تاکید رئیس جمهور و وزیر بر بحث واگذاری زمین در روستاها است که بنیاد مسکن نباید از این ظرفیت غافل شود و باید در روستاهایی که این ظرفیت وجود دارد زمین واگذار شود همچنین در خصوص ماده ۱۰ تکلیف اراضی شناسایی شده مشخص شود و سندها اخذ شود چراکه این مهم نظر دولت و وزارتخانه است ، در بسیاری از قسمت‌ها مشکل زمین وجود دارد و اگر از ظرفیت ماده ۱۰ استفاده نشود به مشکل برخورد می‌کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین برای کارگران و کارگران بخش صنایع جزو اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد و بیان کرد : در کشور تامین زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنایع انجام شد .

    ارسلان مالکی گفت : واگذاری زمین به مردم یکی از اولویت‌های دولت است که با سلیقه خود مسکن بسازند و دراین اقدام مشارکت داشته باشند ، در طرح نهضت ملی در وهله نخست دولت زمین را تعهد می‌کند و از صندوق کمک می‌گیرد تا پروژه سرعت بگیرد در مرحله بعد پرداختی از سمت مردم انجام می‌شود ، امیدواریم با کمک همه مسئولان این طرح به نتیجه برسد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد : تاکید رئیس جمهور و وزیر بر بحث واگذاری زمین در روستاها است که بنیاد مسکن نباید از این ظرفیت غافل شود و باید در روستاهایی که این ظرفیت وجود دارد زمین واگذار شود همچنین در خصوص ماده ۱۰ تکلیف اراضی شناسایی شده مشخص شود و سندها اخذ شود چراکه این مهم نظر دولت و وزارتخانه است ، در بسیاری از قسمت‌ها مشکل زمین وجود دارد و اگر از ظرفیت ماده ۱۰ استفاده نشود به مشکل برخورد می‌کنیم .

    مالکی تامین زمین برای کارگران و کارگران بخش صنایع را جزو اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد و بیان کرد : در کشور تامین زمین ۱۰۰ هزار خانواده از کارگران بخش صنایع انجام شده است و قرار است آنها کمک ما باشند و تامین زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن باشد و ساماندهی نیروها و کمک به ساخت و آورده کارگران و متقاضیان بر عهده صنایع باشد ، همچنین ۱۴۰ هزار خانوار در دست بررسی است تا هفته آینده تفاهم نامه امضا شود ، در اراک هم زمینی بدین منظور در نظر گرفته شده است که با توجه به مشکلاتی که وجود داشت که با توافق با بخش خصوصی زمین کارگران  اختصاص پیدا کند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تعهد دولت در ساخت ۴ میلیون مسکن ، افزود : تعهد دولت در تولید مسکن ۴ میلیون هم در تولید ، بافت ، خودمالکی و اراضی دولتی است در این راستا تامین زمین بالغ بر ۳۲ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار داده شده است و بخشی از آن به مردم واگذار شده که باید مردم کار ساخت را انجام دهند و بخشی از پروژه‌ها به مانند اراک شروع شده است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    |

    نظرات کاربران