در حال بارگذاری ...
  • اراضی قانون جهش تولید مسکن به ۲۲۶ هزار متقاضی واگذار شد

    هم اینک به حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت زمین واگذار شده است که ۷ هزار و ۴۷۹ هزار در ایام غدیر تحت عنوان پویش غدیر به واجدان شرایط واگذار شد . همچنین بناست تا در هفته دولت تعداد دیگری از متقاضیان طرح جوانی جمعیت و تا پایان سال جاری تمامی ۷۰ هزار نفری که واجد شرایط شناخته شده اند از این طریق صاحب زمین شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به باز بودن سامانه سمن برای ثبت از واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت از واگذاری زمین به ۲۲۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    ابوالفضل نوروزی با موضوع واگذاری زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت : در سه ماه گذشته سامانه طرح جوانی جمعیت راه اندازی شد و ثبت‌نام ، پالایش متقاضیان طرح جوانی جمعیت برای واگذاری زمین در حال انجام است . طبق تازه‌ترین آمارها ، یکصد هزار نفر در سامانه طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که حدود ۷۰ هزار نفر واجد شرایط بودند . برنامه ریزی شده است تا برای تمامی افرادی که تاکنون برای واگذاری زمین ثبت نام کرده اند تا پایان سال زمین واگذار شود .

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد : هم اینک به حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت زمین واگذار شده است که ۷ هزار و ۴۷۹ هزار در ایام غدیر تحت عنوان پویش غدیر به واجدان شرایط واگذار شد . همچنین بناست تا در هفته دولت تعداد دیگری از متقاضیان طرح جوانی جمعیت و تا پایان سال جاری تمامی ۷۰ هزار نفری که واجد شرایط شناخته شده اند از این طریق صاحب زمین شوند .

    متقاضیان در سامانه سمن برای طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کنند

    نوروزی توضیح داد : متقاضیان واگذاری زمین به خانوارهای طرح جوانی جمعیت می توانند به سایت سمن بخش طرح جوانی جمعیت و قانون تعالی خانواده مراجعه و ثبت نام کنند .

    وی در بیان ویژگی های متقاضیان طرح جوانی جمعیت گفت : متقاضیان بهره مندی از این طرح باید فرزند سوم و یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد . همچنین این متقاضیان باید در شهرهایی زندگی کنند که نرخ باروری در آنها ۲.۵ و کمتر باشد. متقاضیان چنانچه این دو ویژگی را داشته باشند وزارت راه و شهرسازی متعهد است تا مطابق قانون در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به این افراد زمین واگذار کند .

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد : چنانچه متقاضیانی وجود داشته باشند که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند و فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده است می توانند متقاضی واگذاری زمین باشند . اما امکان واگذاری زمین در همان شهر وجود ندارد و می توان در شهرک ها و شهرهای جدید پیرامون همان شهر به متقاضیانی که این شرایط را دارند زمین واگذار کنیم . طبق قانون ما باید در شهرها و روستاهای معین شده به متقاضیان واجد شرایط زمین واگذار کنیم . شرایط بدین نحو است که زمین به متقاضیان واگذار می شود و بعد از آنکه در زمین واگذار شده مسکن ساخته شده ، زمین به صورت قطعی به آنها واگذار خواهد شد .

    هزینه زمین در طرح جوانی جمعیت رایگان است

    به گفته وی ، در این طرح هزینه زمین رایگان است و فقط هزینه آماده سازی از متقاضیان واجدشرایط اخذ می‌شود. اخذ هزینه زمین به این شیوه است که بعد از ساخت دو سال تنفس داده می شود و بعد از دو سال ، هزینه زمین به شکل اقساط در هشت سال از این اقشار اخذ خواهد شد .

    نوروزی در خصوص هزینه زمین طرح جوانی جمعیت گفت: هزینه آماده سازی زمین در قانون طرح جوانی جمعیت میانگین ۲۰۰ میلیون تومان است که در طی ۸ سال از متقاضیان اخذ می شود . وزارت راه و شهرسازی در کنار اجرای قانون طرح جوانی جمعیت ، قانون جهش تولید مسکن را نیز برای اجرا در برنامه قرار داده است که افراد بیشتری مشمول این قانون خواهند بود .

     زمین به ۲۲۶ هزار متقاضی نهضت ملی در قانون جهش تولید مسکن واگذار شد

    نوروزی ادامه داد : تاکنون به ۲۲۶ هزار نفر از افرادی که از طریق قانون جهش تولید مسکن ثبت نام کردند و واجد شرایط بودند زمین برای احداث مسکن واگذار شده است و در سراسر کشور است .

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در تمامی نقاط کشور و همچنین اجرای قانون جهش تولید مسکن را راهکاری برای کاهش قیمت مسکن و تامین مسکن خانوار برشمرد . وزارت راه و شهرسازی هرجایی که زمین بتواند تهیه کند به واجدان شرایط واگذار می‌کند تا به شکل یک طبقه حیاط‌دار احداث کنند . اینکار با هدف ایجاد انگیزه برای  فرزندآوری است .

    میانگین متراژ واحدهای نهضت ملی ۸۰ متر است

    نوروزی همچنین میانگین متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن را ۸۰ متر عنوان کرد و توضیح داد : طبق دستورالعمل ، اگر قیمت زمین زیر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان باشد به یک خانوار و اگر بالای این میزان باشد به دو خانوار واگذار خواهد شد .

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن استان‌های تهران ، قزوین ، اردبیل ، زنجان ، شاهرود ، لرستان ، گیلان و قم را از نظر اجرای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین عقب تر از سایر استان ها برشمرد و افزود : در استان‌های یزد ، هرمزگان و خوزستان میزان واگذاری زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت ، روند مناسبی دارد .

    نوروزی گفت : عموم استانداران همراه هستند و تیم بازرسی وزارتخانه در استان ها فعال است . در دو ماه آینده با تاکید رییس جمهوری  و میزان استقبال مردم ، اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح جوانی جمعیت رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    نظرات کاربران