در حال بارگذاری ...
  • ضوابط تشویقی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان زنجان رسید

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره معماری و بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی زنجان گفت : با برگزاری چندین جلسه سند ضوابط تشویقی محلات هدف بازآفرینی در قالب بسته های تشویقی ۱۹ گانه موضوع مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید .

    سید محمد مهدیون گفت : سند ضوابط تشویقی محلات هدف بازآفرینی در قالب بسته های تشویقی ۱۹ گانه موضوع مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تاریخ ۱۴۰۱.۶.۲۱ با عنوان (سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله هایی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری) پس از تهیه و تدوین توسط کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری های مربوطه و بررسی در چندین جلسه کارشناسی و طرح در سه جلسه کمیسیون ماده ۵ در نهایت در تاریخ ۱۴۰۲.۳.۷ به تصویب کمیسیون مذکور رسید .

    ۴ شهرستان استان زنجان جزو محلات بازآفرینی شهری است

    وی با بیان اینکه مصوبه مذکور مربوط به شهرهایی است که دارای طرح مصوب محلات هدف بازآفرینی است، ابراز کرد : شهرهای زنجان - ابهر - خرمدره و قیدارجزو محلات هدف بازآفرینی شهری است .

    سرپرست اداره معماری و بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی زنجان ، با اشاره به اینکه پس از ابلاغ مصوبه مذکور ، شهرداری ها موظف به صدور پروانه ساختمانی بر اساس سند ضوابط مصوب در محلات هدف بازآفرینی هستند ، گفت : همچنین شهرداری ها باید گزارش ماهانه صدور پروانه های ساختمانی را به اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهند .

    مهدیون تاکید کرد : همچنین شهرداری ها باید آمار پروانه های مذکور را به طور مستمر در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران ثبت کنند .




    مطالب مرتبط

    در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    نظرات کاربران