در حال بارگذاری ...
  • پیمانکاران غیرفعال از طرح نهضت ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند

    چالش بزرگ ما در کشور کمبود مسکن است و هدفی غیر از تامین مسکن مردم و اجرای سیاست های جمعیتی نداریم . از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که کشور ایجاد شده ، ۶۰ منزل مسکونی ساخته شده و اثرات انباشت کمبودها و عقب ماندگی و کم کاری دولت‌های گذشته در حوزه مسکن همچنان مشاهده می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مطالعات همه شهرک‌های نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهیم ، گفت : پیمانکارانی که پای کار نیستند از پروژه‌های مسکن کنار گذاشته می‌شوند .

    ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان کرمان گفت : تمام ارکان نظام از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی با هم‌افزایی پای کار تامین مسکن هستند تا مردم از فرصت استثنایی نهضت ملی مسکن نهایت استفاده را ببرند .

    وی با اشاره به مشکل تامین زمین و آب در کرمان اظهار کرد : هنوز زمین برخی شهرهای این استان تامین نشده لذا ضمن تلاش مضاعف و کارشناسی مشکلات، مقرر شد که کسری زمین نهضت ملی مسکن در استان کرمان تعیین تکلیف شود . در این راستا زمین هایی را برای این طرح عرضه کردیم که باید در شورای برنامه ریزی استان کرمان تعین تکلیف و یا الحاق به شهر شوند .

    وی ادامه داد : همچنین در این نشست برای تامین زمین کارگران صنایع و کارخانجات تصمیم گرفته شد و در این زمینه چند شهرک با توجه به تقاضا و مطالعات نهایی می شود تا مسکن کارگران را تامین کنیم . مقرر شد تا یک ماه آینده تمامی سایت ها که زمین دریافت کردند ؛ امور آماده سازی خود را آغاز کنند و کار به قرارداد نهایی و عملیات اجرایی برسد .

    مالکی با بیان اینکه کمک هایی در تامین زیرساخت های نهضت ملی مسکن خواهیم داشت تصریح کرد : در خصوص تامین اعتبار برای مطالعات مکان یابی زمین های جدید هم تصمیم گرفته شد که ما این حوزه را تامین اعتبار می کنیم و مطالبه برای شهرک سازی جدید انجام می شود .

    وی افزود : همچنین مقرر شد زمین مورد نیاز مردم در روستاها نیز تامین و به افرادی که تمایل به ساخت و ساز دارند زمین واگذار شود و در صورت تامین زمین و اجرای امور آماده سازی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کرمان جهش پیدا می کند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار میلیون متقاضی بدون مسکن و متاهل در کشور ثبت نام کردند و این آمار در کرمان ۱۲۲ هزار نفر است گفت : چالش بزرگ ما در کشور کمبود مسکن است و هدفی غیر از تامین مسکن مردم و اجرای سیاست های جمعیتی نداریم . از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که کشور ایجاد شده ، ۶۰ منزل مسکونی ساخته شده و اثرات انباشت کمبودها و عقب ماندگی و کم کاری دولت‌های گذشته در حوزه مسکن همچنان مشاهده می شود .

    این نشست همچنین مصوباتی در خصوص تامین زمین و اجرای مطالعات و همچنین قیمت تمام شده ساخت طرح نهضت ملی مسکن داشت.




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    نظرات کاربران