در حال بارگذاری ...
  • اجرایی شدن بیش از ۱۴۵ هزار واحد شهری طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی را اجرایی کند که بخشی از آن واحدهای در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد و بخشی نیز در روستاها احداث می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۱۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد .

    حمیدرضا سهرابی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد ، گفت : هم اکنون ۱۴۵ هزار و ۵۶۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شده است .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : از این تعداد کل واحدهای نهضت ملی که توسط بنیاد مسکن در شهرها وارد فاز عملیاتی شده است به ۷۵ هزار واحد زمین تحویل شده است .

    به گفته سهرابی ، از این تعداد واحد نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن ، حدود ۱۱۰ هزار واحد پروانه ساختمانی گرفتند و ۹۵ هزار و ۳۲۰ واحد در مرحله فونداسیون قرار دارند .

    یادآور می شود ، بنیاد مسکن تعهد کرده است تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی را اجرایی کند که بخشی از آن واحدهای در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد و بخشی نیز در روستاها احداث می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ، بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن شهری را در شهرهای تحت مسئولیت خود در قالب طرح‌های سالانه بنیاد در دست اجرا دارد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران