در حال بارگذاری ...
  • اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه‌های ساخت در بافت‌های فرسوده گرگان / شهرداری گرگان پیشرو در ارایه تخفیف در بافت‌های فرسوده

    یک سوم شهر گرگان دارای بافت فرسوده است و این رویکرد شهرداری گرگان نشان از عزم راسخ برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر گرگان ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تلاش‌های آن استان و شهر برای ارایه تخفیف ۱۰۰ درصدی به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده تشکر کرد و شهرداری گرگان را در این زمینه، پیشرو خواند .

    محمد آیینی با شهردار گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد . در این دیدار ، آیینی بر اجرای بسته ۱۹ بندی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و در این دیدار گزارشی از روند اجرای بسته نوسازی بافت‌های فرسوده گرگان را مورد بررسی قرار داد .

    شهردار گرگان به همراه برخی از اعضای شورای شهر و مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با حضور در دفتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با او دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار آئینی از شهرداری گرگان بابت ارایه تخفیف ۱۰۰ درصدی به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده قدردانی کرد و شهرداری گرگان را در این زمینه پیشرو خواند .

    سیدالنگی شهردار گرگان در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری گرگان در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده اعطای تخفیف ۱۰۰ درصدی در صدور عوارض ساخت است ، عنوان کرد : یک سوم شهر گرگان دارای بافت فرسوده است و این رویکرد شهرداری گرگان نشان از عزم راسخ برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده دارد . همچنین شهرداری گرگان بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری را از سه ماه پایانی سال گذشته در دستور کار قرار داده است و بنا داریم تا در سال جاری کار بهسازی و آسفالت معابر این محلات را به پایان برسانیم تا دیگر معبر خاکی در این محلات وجود نداشته باشد .  

    سیدالنگی با بیان این که شهرداری تلاش کرده است تا سرانه خدماتی این محلات را افزایش دهد، عنوان کرد: سرانه‌های فضای سبز ، آموزشی ، ایمنی و سایر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری را با همکاری دستگاه‌های متولی افزایش داده‌ایم تا سرانه‌های خدماتی این محلات به سطح استاندارد برسد و چهره محرومیت از این محلات زدوده شود .

    وی اظهار کرد:  شهر گرگان دارای ۱۰۹ محله است که ۲۱ محله جزومناطق کم برخوردار و سه محله کم‌برخوردار شدید به شمار می‌رود و این سه محله در اولویت کار شهرداری قرار دارند ، هفت دستگاهی که در گرگان مسوول این امر هستند هر دوشنبه جلسه‌ای با حضور معاونان برگزار و هر سه هفته نیز مدیران کل این دستگاه‌ها به منظور رفع محرومیت از محلات کم برخوردار جلسات هم اندیشی برگزار می‌کنند .

    شهردار گرگان در ادامه به صدور پروانه ساخت در گرگان اشاره کرد و گفت : سال گذشته حدود هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده صادر شد و امسال نیز طی تفاهمنامه‌ای که با اداره کل راه و شهرسازی استان امضا کردیم برای ۳ هزار واحد پروانه ساخت صادر خواهد شد .

    سید النگی با اشاره به اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی تصریح کرد : این بسته در ستاد بازآفرینی استان مصوب شد و توسط شهرداری اجرایی می‌شود . ساخت سرای محله ، خانه فرهنگ و دفتر تسهیلگری از جمله پروژه‌های اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری به شمار می رود ؛ ساخت سه زمین ورزشی و  مرکز جامع سلامت نیز از دیگر پروژه‌ها در این زمینه به شمار می‌رود .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    نظرات کاربران