در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۴۵ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند

    در اراضی ۴۴۵ هکتاری فاز ٧ شهر پرند که بزرگترین کارگاه عمرانی ساخت مسکن در استان تهران است ، تاکنون با ٣۵ انبوه‌ساز برای ساخت حدود ١۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی قرارداد منعقد شده و هم اکنون عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی در فاز ٧ آغاز شد و سقف طبقه اول تعدادی از واحدهای مسکونی در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند با حضور استاندار تهران برگزار شد .

    مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن پرند با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران ، آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید شهر جدید پرند و سایر مسئولان منطقه‌ای برگزار شد .

    در این مراسم کلنگ عملیات اجرایی پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۴۵ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن پرند که جزء بزرگترین عملیات‌های ساخت نهضت ملی در کشور است در فاز ۷ شهر جدید پرند به زمین زده شد .

    همچنین عملیات احداث خط انتقال پساب تصفیه‌خانه پرند جهت تامین منابع پایدار آب برای استفاده در آبیاری و توسعه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز پیرامون شهر پرند از جنوب شهر پرند تا شمال فاز ٣ ، با اعتباری بالغ بر ۵۴٠ میلیارد ریال آغاز شد . 

    عملیات اجرایی ١٢٠٠٠ واحد مسکونی در فاز ٧ آغاز شد

    آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند در حاشیه کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرای پروژه ۴۴۵ هکتاری مسکن ملی در شهر جدید پرند اظهار کرد : شرکت عمران پرند تاکنون با ٣۵ انبوه‌ساز برای ساخت بیش از ١۴٢٠٠ واحد مسکونی در بزرگترین سایت نهضت ملی استان تهران در فاز ٧ پرند قرارداد منعقد کرده است . با فراخوان مناقصه طراحی و ساخت واحدهای باقی مانده پروژه نهضت ملی مسکن واقع در فاز ٧ شهر جدید پرند ، قرارداد ساخت ٢٢١۶ واحد مسکونی با ٨ انبوه ساز دیگر در سایت ۴۴۵ هکتاری (ایرانشهر) منعقد شد .

    مدیرعامل شرکت عمران پرند در ادامه گفت : در اراضی ۴۴۵ هکتاری فاز ٧ شهر پرند که بزرگترین کارگاه عمرانی ساخت مسکن در استان تهران است ، تاکنون با ٣۵ انبوه‌ساز برای ساخت حدود ١۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی قرارداد منعقد شده و هم اکنون عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی در فاز ٧ آغاز شد و سقف طبقه اول تعدادی از واحدهای مسکونی در حال اجرا است .

    صیادی در بخش دیگری با اشاره به احداث خط انتقال پساب تصفیه‌خانه شهر جدید پرند گفت : مطالعات مراحل اول و دوم طرح شبکه‌آبرسانی فضای سبز و پساب تولیدی شهر از سوی شرکت عمران پرند در سال ۱۳۹۱ با هدف جداسازی منابع آب خام از آب شرب شهری و ایجاد شبکه جامع آبرسانی با توجه به کمبود آب شرب در منطقه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون با انتخاب پیمانکار مراحل اجرایی این پروژه مهم و حیاتی از جنوب شهر پرند تا شمال فاز ٣ عملیاتی شده و در حال انجام است .

    شرکت عمران شهر پرند ٢٧ مدرسه جدید می‌سازد

    وی در این مراسم با توجه به تکمیل واحدهای مسکن مهر و رشد روزافزون جمعیت شهر پرند و تحقق توسعه عدالت آموزشی و تسهیل در دسترسی به امکانات آموزشی از برنامه‌ریزی احداث مدارس جدید و ضرورت توسعه فضای آموزشی در پرند بدلیل مهاجرپذیری این شهر خاطرنشان کرد : شرکت عمران پرند ٢٧ قطعه زمین با کاربری آموزشی در فازهای ٣ الی ۶ جهت تعیین مقاطع مورد نیاز آموزشی به اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ارسال کرده است .

    مدیرعامل شرکت عمران پرند ادامه داد : تاکنون ۵١ مدرسه از سوی شرکت عمران پرند در فازهای یک تا ۶ برای ایجاد فضای مطلوب آموزشی برای ده‌ها هزار دانش‌آموز پرندی طراحی و احداث شده است و اولین مدرسه استثنایی شهر پرند در تیرماه امسال به آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم تحویل می‌شود .

    افتتاح اولین مسجد در شهرک مهستان

    صیادی در حاشیه افتتاح مسجد کوثر در فاز ۶ ، مساجد را به عنوان مهمترین پایگاه اجتماعی برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی شهروندان نام برد و گفت : در راستای توسعه فضای مذهبی اولین مسجد در شهرک مهستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان به مناسبت عید سعید غدیرخم افتتاح و آماده بهره‌برداری است . این مسجد بر اساس معماری ایرانی - اسلامی و با رعایت مباحث فنی و مقررات ملی ساختمان در جنوب فاز ۶ در زمینی به مساحت ١٣٣٨ مترمربع با زیربنایی ١۵۶۶ متر مربع با اعتباری بالغ بر ٩٨ میلیارد ریال طراحی و احداث شده است .

    مدیرعامل شرکت عمران پرند ادامه داد : طراحی و فضای این مسجد شامل شبستان‌های مردانه و زنانه در دو طبقه مجزا ، دفتر امام جماعت ، محل سکونت خادم مقیم ، دفتر مسجد ، سرویس‌های بهداشتی ، آسانسور ، اتاق سرایداری ، مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان جسمی و گنبد مسجد با اتفاع ٧ متر مربع با طراحی و معماری ایرانی اسلامی و دو مناره به ارتفاع ۱۴ متر با بهره‌گیری از فناوری‌های دانش‌بنیان احداث شده است .

    استاندار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد : امروز از پروژه‌های مربوط به نیروهای مسلح که حدود ۵۵۰۰ واحد در دست اقدام است و بالای ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته بازدید کردیم که امور زیربنایی و روبنایی در حوزه شهرک‌سازی آن ها مورد تاکید قرار گرفت .

    وی در ادامه گفت : همچنین مراسم کلنگ‌زنی مسکن ملی در زمینی به مساحت ۴۴۵ هکتار به عنوان ایرانشهر و با جمعیت بالغ بر ۱۵ هزار نفر که در این شهر اسکان پیدا خواهند کرد انجام شد ؛ هماهنگی‌های لازم جهت امور زیربنایی و روبنایی هم انجام گرفت ، البته اقدام برای ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی بعد از پیشرفت ۲۵ تا ۳۰ درصدی انجام خواهد شد .

    زمان تحویل مسکن‌های ملی در پروژه ایرانشهر ۲۴ ماهه است

    وی در خصوص زمان تحویل مسکن‌های ملی در پروژه ایرانشهر گفت : زمان تحویل حدود ۲۴ ماه در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبارات ممکن هست در زمان کمتری هم واحدها تحویل متقاضیان شود .

    وی در ادامه در مورد واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت گفت : خوشبختانه در شهر جدید پرند برای اولین بار طرح واگذاری زمین برای ۴۴۰ خانواده در دستور کار است که یک کار بزرگ و ارزشمندی در سطح استان تهران است .

    وی در خصوص افتتاح پروژه مترو پرند هم گفت : با برداشتن موانع ، افتتاح پروژه متروی پرند تا هفته دولت انجام خواهد شد که یکی از موانع تأمین برق این پروژه است .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران