در حال بارگذاری ...
  • استان آذربایجان شرقی هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد

    تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها شهرک‌سازی زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است که در این زمینه هم توانستیم در خصوص تحویل زمین رتبه ۷ کشوری را کسب کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اظهار اینکه استان آذربایجان شرقی هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد افزود : در تامین زمین استان آذربایجان‌شرقی با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام می‌شود .

    امیر بخشی زاده خاطرنشان کرد : خدارا شاکریم که با تلاش همه همکاران در حوزه راه و شهرسازی توانستیم در واگذاری قطعات گروهی و انفرادی رتبه ۱۶ را از آن خود کسب کنیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی همچنین در خصوص طرح های بازآفرینی اظهار کرد : با توجه به سیاست طرح تشویقی در بافت فرسوده شهری تبریز که از استقبال خوب شهروندان برخوردار بوده با برنامه ریزی ویژه ای به عمل آمده در حوزه بازآفرینی توانستیم به رتبه ۵ کشوری دست یابیم .

    وی با اشاره به اینکه وضعیت در نهضت ملی مسکن خصوصا زیرساخت های موجود که کلی هزینه را شامل می شود اظهار کرد : باید حمایت های بیشتری در بافت های فرسوده صورت گیرد تا شهروندان بتوانند از خدمات بیشتری برای بازسازی این بافت ها داشته باشند .

    بخشی زاده خاطرنشان کرد : تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها شهرک‌سازی زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است که در این زمینه هم توانستیم در خصوص تحویل زمین رتبه ۷ کشوری را کسب کنیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، اشاره کرد و افزود : در آذربایجان‌شرقی نزدیک یک هزار نفر واجد شرایط وجود دارد که حدود ۵۲۰ قطعه در استان در حال آماده‌سازی است که از این تعداد ۱۵۰ قطعه آماده شده و به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر تحویل داده شد . در جریان سفر دوم رئیس جمهور تعداد ۱۱۵۴۲ واحد مسکونی به مردم تحویل داده شد که این امر حاکی از اهتمام لازم برای ساخت و اتمام طرح های مسکن است .

    بخشی زاده با اظهار اینکه شروع عملیات اجرایی در استان آذربایجان شرقی به تعداد ۷۷۱۷۴ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن رسیده اظهار کرد : با شروع این عملیات انشاالله اقدامات خوبی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت .

    وی همچنین از احداث سه شهرک در اطراف تبریز خبر داد و افزود : امید آن داریم با احداث این شهرک ها بتوانیم از ظرفیت خوبی برای احداث قطعات تک واحدی برای شهروندان ایفا کنیم .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان و مردم عزیز باید به این نکته توجه کنند که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مشارکت مردم است و متقاضیان عزیز باید در طول پیشرفت پروژه همراه و همگام با آن مشارکت و تعهدات مالی خود را انجام دهند تا بتوانیم واحدهای مسکونی را در اسرع وقت به مردم عزیز تحویل دهیم .

    |

    برای شهرستان آذرشهر ۲ پروژه در نظر گرفته شده است که اولین پروژه ، ۵ هکتاری است و در مرحله آماده سازی قرار داشته و حدود ۵۰۰ نفر از متقاضیان به این پروژه ، تخصیص خواهند یافت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ جلسه نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس شهر جدید سهند با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ، فرماندار شهرستان اسکو ، ...

    |

    به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

    |

    با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد ، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند ...

    |

    نظرات کاربران