در حال بارگذاری ...

موافقت مشروط شورایعالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی با مالکیت دولتی شهر بهبهان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورایعالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی با مالکیت دولتی شهر بهبهان موافقت کرد و مقرر شد طرح تفصیلی اراضی با رعایت چهارچوب معین شده به تأیید کمیسیون ماده ۵ برسد .

شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طی جلسه ای مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بهبهان ، با موضوع الحاق ۳۵ هکتار اراضی با مالکیت دولتی واقع در غرب شهر بهبهان به محدوده را مطرح کرد .

این شورا مصوب جلسه مورخ ۱۲/۶/۱۳۹۹ شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان را  با توجه به صورتجلسه مورخ ۶/۲/۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک  مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با الحاق ، مقرر کرد طرح تفصیلی اراضی با رعایت چهارچوب زیر به تأیید کمیسیون ماده ۵ برسد :

۱- رعایت کلی ملاحظات مربوط به نرخ فرونشست زمین بر اساس مکاتبه شماره ۲۳۴۲۶-۶۳- ۰۱ مورخ ۱۶/۱۱/۱۴۰۱ مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی الزامی است .

۲ - همسو با تراکم غالب شهر و نیز ملاحظات فنی مد نظر مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، تراکم ساختمانی متضمن تامین حداقل ۲۲۰۰ واحد ( ۴ طبقه مسکونی ) با توجه به نیاز بالقوه و موجود متقاضیان تأیید صلاحیت شده نهضت ملی تعیین شود .

۳ - حریم خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلو ولت رعایت شود .

۴ - سرانه‌های خدمات عمومی پشتیبان سکونت ، حداقل در مقیاس محله و ناحیه تأمین شود .

همچنین در راستای بند ۲ مصوبه مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۹۳ شورایعالی مرتبط با طرح جامع شهر و مستند به نقشه های ابلاغی طرح جامع ، تأکید می‌شود با توجه به وجود کنارگذر موجود شرقی شهر (زیربار ترافیک) ، احداث رینگ غربی (در خارج از محدوده شهر) به هیچ وجه توجیه و ضرورت فنی نداشته و هرگونه تصمیم گیری در خصوص احداث آن از مصادیق مغایرت اساسی با طرح جامع بوده و مستلزم اخذ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

|

مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم ،‌ مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند آغاز ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

|

نظرات کاربران