در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های دارای اراضی مازاد استان فارس

    با توجه به کمبود زمین در برخی از شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر شیراز ، متقاضیانی که در این شهرها ثبت نام کرده و تایید شده‌اند می‌توانند شهرهای کوچکتر را برای ثبت نام انتخاب کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : این اداره کل می تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده طرح نهضت ملی مسکن کمتر از میزان زمین قابل واگذاری است نسبت به نام نویسی و ثبت نام متقاضیان جدید اقدم کند .

    محمود رضا طالبان اظهار کرد : بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری زمین به شکل انفرادی و گروهی به حداقل ۴۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا پایان امسال در کشور ، سهم اداره کل راه و شهرسازی فارس حدود ۳۱ هزار واحد است .

    وی ادامه داد : این سهمیه به صورت حداقلی است و اداره کل راه و شهر سازی فارس مجاز است علاوه بر سهمیه اعلامی به ویژه جهت واگذاری به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، زمین بیشتری به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : بر این اساس این اداره کل می تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده از میزان زمین قابل واگذاری کمتر است اقدام به نام نویسی از متقاضیان جدید کند . با توجه به کمبود زمین در برخی از شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر شیراز ، متقاضیانی که در این شهرها ثبت نام کرده و تایید شده‌اند می‌توانند شهرهای کوچکتر را برای ثبت نام انتخاب کنند .

    وی اظهار کرد : قطعا این اقدام به ایجاد زمینه مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک کمک خواهد کرد و به متقاضیان واحدهای مسکونی حیات دار و ویلایی یک یا ۲ طبقه واگذار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران