در حال بارگذاری ...
  • انجام مطالعات نوسازی و ایمن سازی بافت های فرسوده ۱۱ شهر در استان آذربایجان غربی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : مطالعات بافت فرسوده و ناکارآمد ۱۱ شهر این استان در سال های قبل برای شهرهای مذکور تهیه و تصویب شده و در جهت ترویج و تشویق نوسازی در محلات هدف بافت های مذکور در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بسته تشویقی ۱۹ بندی تصویب و ابلاغ شده است .

    رسول عطائی در جلسه برگزار شده ، در خصوص تبیین و تشریح و اجرایی شدن سیاست ها و ضوابط تشویقی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ، بحث و اقداماتی تصویب و جهت اجرا با شهرداری‌ها به اشتراک گذاشته شد . این برنامه ها در شهرهای اشنویه ، بوکان ، پیرانشهر ، شاهین دژ ، تکاب ، چهاربرج ، سردشت ، نقده ، مهاباد ، میاندوآب ، محمدیار و ربط و ارومیه - خوی - سلماس - قره ضیاالدین و ماکو و چالدران پیگیری و دنبال می‌شود .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد : در ادامه این مطالعات مقرر است از طریق مهندسین مشاور در شهرهای دارای بافت تاریخی که با بافت های فرسوده همپوشانی دارند تجدید نظر اساسی صورت گرفته و اقدامات لازم در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده محلات هدف صورت گیرد .

    عطائی افزود : همچنین معادل مساحت بافت‌های تاریخی ، بافت‌های فرسوده جدید شناسایی و تصویب خواهند شد .




    مطالب مرتبط

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    نظرات کاربران