در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار سرعت می‌گیرد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل و رییس شورای هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : شهرهای جدید در حومه کلان شهرها برای ساماندهی جمعیت این شهر پیش‌بینی شده است و امید داریم تصمیمات گرفته شده به روند نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار سرعت ببخشد .

    وحید داعی در حاشیه بازدید و جلسه شورای مسکن استان در شهر جدید گلبهار اظهار کرد : در سی و سومین سفر شهرستانی به شهر جدید گلبهار با همراهی جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از سایت‌هایی نهضت ملی مسکن این شهر بازدید به عمل آمد و گفتنی است که بیشترین تمرکز واحدهای انبوه سازی نهضت ملی مسکن در شهر گلبهار است .

    دبیر شورای مسکن استان با اشاره به اینکه انبوه‌سازان دغدغه هایی در حوزه تسهیلات ، تامین اجتماعی و روند صدور پروانه‌های ساختمانی داشتند ، ادامه داد : دغدغه ها شنیده شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد . همچنین در حوزه تامین زمین نیز گزینه هایی مطرح شد و توافقاتی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم با سرعت بخشیدن به موضوع توافقات صورت گرفته ، تامین زمین در شهر جدید گلبهار محقق شود .

    مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد : شهرهای جدید در حومه کلان شهرها برای ساماندهی جمعیت این شهر پیش‌بینی شده است و امید داریم تصمیمات گرفته شده به روند نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار سرعت ببخشد . نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر گلمکان نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد با اطلاع رسانی و ارائه بسته های تشویقی نوسازی مسکن به این بخش نیز سرعت بیشتری نسبت به گذشته داده شود .




    مطالب مرتبط

    اراضی در نظر گرفته شده در روستای دشت ۴۲۵ هکتار است که قابلیت تامین هفت هزار واحد مسکونی ویلایی یک طبقه را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت دارد .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران