در حال بارگذاری ...
  • سند پهنه بندی حریم شهر میانه در افق ۱۴۱۵ تصویب شد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران جمعیت افق شهر میانه معادل ۱۲۹ هزار و ۴۱۷ نفر برای سال ۱۴۱۵  و محدوده مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی با اعمال اصلاحات مورد تائید قرار گرفت .

    شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با موضوع طرح جامع شهر میانه برگزار شد .

    این شورا کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و  تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ کرد :

    سقف جمعیت و افق طرح

    ۱-جمعیت افق شهر معادل ۱۲۹.۴۱۷ نفر برای سال ۱۴۱۵  مورد تأیید قرار گرفت .

    محدوده شهر و کاربری اراضی و شبکه معابر

    ۲- محدوده مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی مورخ ۲۴/۷/۱۴۰۰ با اعمال اصلاحات زیر مورد تائید قرار گرفت .

    ۲-۱- اراضی الحاق شده به محدوده مصوبه قبلی در سمت جنوب شرقی (طرفین محور ورودی از سمت زنجان) با عنایت به عدم وجود هرگونه ضرورت فنی برای الحاق حذف شود .

    ۲-۲- حفظ کماکان اراضی حذف شده از محدوده طرح تفصیلی و جامع مصوب قبلی واقع در شمال شهر در داخل محدوده و تثبیت کاربری مصوب قبلی بر آن‌ها .

    ۲-۳- حذف اراضی زراعی که بصورت یکپارچه یا نواری در جنوب، غرب و شمال شرقی در خلال الحاق ساخت و سازهای موجود به محدوده شهر الحاق شده اند .

    ۲-۴- در خصوص الحاق ساخت و سازهای خارج از محدوده ضمن تأکید بر تشدید نظارت مراجع مرتبط استانی و موافقت با الحاق آن‌ها (مطابق نظر شورای برنامه ریزی و توسعه) بر تأدیه حقوق عمومی و دولتی بر اساس ماده ۱۰۱" قانون شهرداری ها" و  تبصره ۴" قانون تعیین وضعیت املاک ...." تأکید می‌شود .

    ۲-۵- حریم کمی رودخانه "شهر چای" طبق اعلام نظر آب منطقه ای استان در سمت غربی شهر به طور کامل از محدوده شهر خارج شود .

    همچنین  حریم کیفی و ضوابط مترتب بر آن بر اساس ضابطه شماره ۷۸۲ در اسناد طرح منعکس شود .

    ۳- کنارگذر شرقی شهر با عنایت به تأیید معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی (مکاتبه شماره ۱۶۲۴۷/۹۲۰ مورخ ۹/۲/۱۴۰۲) بر اساس طرح مصوب مورد تأیید اداره کل راه و شهرسازی استان در اسناد طرح منعکس شود .

    ۴- موقعیت ایستگاه و مسیر راه آهن موجود و در دست احداث در هر دو مسیر شمالی و جنوبی شهر در کلیه اسناد طرح منعکس شود .

    ۵- کلیه اراضی با مالکیت نیروهای مسلح با کاربری نظامی در محدوده شهر تثبیت شود . همچنین کاربری اراضی۳۲ هکتاری زاغه مهمات بر اساس نقشه مصوب و ابلاغی آن در اسناد منعکس شود .

    در این خصوص لازم است مطابق بند ۳ مصوبه مورخ ۸/۹/۱۴۰۰ شورایعالی سطوح خدماتی تامین شده در اراضی زاغه مهمات، بر اساس نیاز طرح جامع و در قالب اسناد آن به یکی از خدمات هفتگانه پشتیبان سکونت اختصاص یابد .

    سند پهنه بندی حریم شهر

    ۶- به جهت رعایت ملاحظات زیست محیطی ، شهرک صنعتی موجود در غرب شهر با توجه به نزدیکی با بافت شهر کما فی السابق در حریم شهر قرار گیرد .

    پدافند غیرعامل

    ۷- مطالعات پدافند غیرعامل شهر در حریم و محدوده شهر ، مطابق با محور های ۲۲ گانه مذکور در مصوبه شورایعالی اصلاح در اسناد طرح ارائه شود .

    ۸- مسیر و حریم خط لوله گاز منطقه ای واقع در ضلع جنوبی حریم شهر با همکاری و مساعدت اداره کل پدافند غیرعامل استان در اسناد مربوط به حریم و سند پدافند غیر عامل درج شود .




    مطالب مرتبط

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل دستگاه‌های زیر مجموعه راه و شهرسازی در استان زنجان انجام شده و این مهم نشان دهنده این است که به موضوع پدافند بسیار اهمیت داده شده و با حساسیت خاصی به آن توجه می کنند .

    |

    در این جلسه ، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی ، طراحی شهری ، اقتصادی ، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها ، ایده‌های کلان ، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند .

    |

    نظرات کاربران