در حال بارگذاری ...
  • انعقاد قرارداد ۲۵۸ هزار واحد مسکونی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    با عنایت به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱،۱۷۵،۲۷۶ میلیارد ریال معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش مسکن و ساختمان اختصاص پیدا کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۲۵۸ هزار واحد مسکونی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، خبر داد .

    سید محسن فاضلیان جزییات عملکرد بانک مسکن در اعطای تسهیلات در حوزه مسکن را تشریح کرد .

    عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با اشاره به عملکرد این بانک در موضوع اعطای تسهیلات در بانک مسکن گفت : کل تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ ، معادل ۱،۳۱۱،۹۶۵ میلیارد ریال بود . با عنایت به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱،۱۷۵،۲۷۶ میلیارد ریال معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش مسکن و ساختمان اختصاص پیدا کرد .

    وی تصریح کرد : در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان خردادماه بانک مسکن نسبت به اعطای ۱۷۶ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اقدام کرده که ۴۹ درصد از این تسهیلات ، تنها مربوط به تسهیلات مشارکت در ساخت مسکن است . در سال ۱۴۰۱ بالغ‌ بر ۲۲۰ هزار واحد در قالب تسهیلات ساخت و ۱۷۸ هزار واحد در قالب تسهیلات خرید ، از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است . اگر به آمار دقیق تسهیلات اعطایی جهت ساخت مسکن مراجعه کنیم متوجه می‌شویم که رقم تسهیلات ساخت مسکن نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۰، ۱۸۱ درصد افزایش پیداکرده است .

    وی در خصوص عملکرد بانک در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تاکید کرد : بانک مسکن در سه‌ماهه نخست سال ۲۷ هزار واحد مسکونی ایجاد کرد و همچنین قراردادهای طرح نهضت ملی مسکن به عدد ۲۵۸ هزار واحد مسکونی رسید .

     




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    علی خورسندیان دارای مدرک دکتری تخصصی مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی بوده و پیش از این مدیرعاملی بانک صنعت و معدن را به عهده داشته است .

    |

    نظرات کاربران