در حال بارگذاری ...
  • تامین ۱۵ هزار هکتار زمین در شهرهای جدید برای تولید مسکن

    با هماهنگی انجام شده و با بهره‌مندی از ظرفیت هایی که در موضوع شناسایی زمین و اخذ مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ، الحاقات و تغییر کاربری و ایجاد شهرک های جدید داریم تلاش خواهد شد تا پایان سال کسری زمین در شهرهای اصلی تعیین تکلیف می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تامین ۱۵ هزار هکتار زمین در شهرهای جدید برای تولید مسکن خبر داد و گفت : در تلاش هستیم تا در ۶ شهر اصلی هشتگرد ، پرند ، صدرا ، بهارستان ، سهند ، گلبهار اراضی موردنیاز با توجه به نیاز متقاضیان برای مسکن تامین شود .

    علیرضا جعفری در خصوص عملکرد آن شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن متقاضی‌محور و وابسته به ثبت‌نام و آورده متقاضیان است ، گفت : بر اساس درخواست متقاضیان و میزان آورده آنها ، پروژه‌های نهضت  ملی مسکن در شهرهای جدید تعریف و آغاز می‌شود . در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید تعریف پروژه شده و این ۲۰۰ هزار واحد در دستورکار و اقدام است. همچنین شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به آورده متقاضیان باید برای ۳۰ هزار متقاضی جدید که معادل ۳۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی است تعریف پروژه را انجام بدهد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با توضیح اینکه ۳۰ هزار واحد جدید در مناطقی از شهرهای جدید اعلام نیاز شده که کسری زمین وجود دارد و شامل شهرهای اصلی است ، افزود : با هماهنگی انجام شده و با بهره‌مندی از ظرفیت هایی که در موضوع شناسایی زمین و اخذ مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ، الحاقات و تغییر کاربری و ایجاد شهرک های جدید داریم تلاش خواهد شد تا پایان سال کسری زمین در شهرهای اصلی تعیین تکلیف می‌شود .

    جعفری ادامه داد : در تلاش هستیم تا در ۶ شهر اصلی هشتگرد ، پرند ، صدرا ، بهارستان ، سهند ، گلبهار اراضی موردنیاز با توجه به نیاز متقاضیان برای مسکن تامین شود . با توجه به آنکه سیاست واگذاری زمین به افراد برای احداث یک طبقه حیاط دار تدریجی و معیشت محور در دستور کار قرار دارد، در بسیاری از شهرهایی که زمین موجود است این فرصت وجود دارد تا بتوانیم تحویل زمین خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار را در برنامه قرار بدهیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان شناسایی و تخصیص زمین و میزان آن برای تولید مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن ، اعلام کرد : در ۲۷ نقطه نوار ساحلی بالغ بر ۱۰ هزار هکتار از اراضی بالقوه شناسایی شده که به زودی بالفعل خواهند شد. همچنین در مجموع برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار هکتار در حوزه شهرهای جدید نیاز است که هم اینک بالغ بر ۱۵ هزار هکتار تعیین تکلیف و تامین شده است.




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    نظرات کاربران