در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۱۵۶ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی

    اتفاقات خوبی در طرح نهضت ملی مسکن افتاد اما شرایط استان به نسبت ابتدای کار تغییر کرده و باید با شتاب بخشیدن به کار برخی عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم چرا که سهمیه استان مناسب است و این سهمیه با هم‌افزایی محقق خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : تاکنون در استان تعداد حدود ۱۵۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۹۳ هزار نفر دارای سه شرط لازم و تعداد حدود ۴۵ هزار نفردارای استعلام ۴ شرط مورد نیاز استعلام هستند .

    نود و ششمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی با حضور مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد ، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر طرح ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ، دستیار ویژه مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و عضو قرارگاه نهضت ملی مسکن و مدیران مرتبط برگزار شد .

    در ابتدای جلسه حمید انعامی مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیان داشت : سهمیه ۴ سال استان مرکزی در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر وشهرهای جدید تعداد ۷۷ هزار ۱۲۷ واحد است . تاکنون در استان تعداد حدود ۱۵۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۹۳ هزار نفر دارای سه شرط لازم و تعداد حدود ۴۵ هزار نفردارای استعلام ۴ شرط مورد نیاز استعلام هستند .

    فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه بیان کرد : دولت سیزدهم کماکان دولت بدون توقف و تعطیلی است و برای پاسخ به مطالبات و جبران ناترازی‌های انباشته چاره‌ای جز کار جهادی وجود ندارد چرا که به تعبیر رئیس جمهور حتی هزاران جلسه با صدها مصوبه وقتی منجر به اقدام و عمل نشود بی‌حاصل است . اتفاقات خوبی در طرح نهضت ملی مسکن افتاد اما شرایط استان به نسبت ابتدای کار تغییر کرده و باید با شتاب بخشیدن به کار برخی عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم چرا که سهمیه استان مناسب است و این سهمیه با هم‌افزایی محقق خواهد شد .

    وی با بیان اینکه کندی در شبکه بانکی از موانع اجرای طرح نهضت ملی است، گفت: با تأکید رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای‌عالی مسکن تحرکی در بانک‌ها ایجاد شده و با رفع محدودیت‌ها شاهد افزایش پرداخت تسهیلات هستیم .

    مخلص الائمه خطاب به اعضای شورای مسکن استان ، تأکید کرد : اگر کسی با معطل کردن مردم زحمات مجموعه دولت را به هدر بدهد رفتار این کارمند یا مدیر ، ضد مردم و خلاف رویکردهای دولت است و حتما برخورد خواهیم کرد . طرح ساخت چهار میلیون مسکن طرح همهٔ نظام اداری کشور است و همه بخش‌ها به‌ویژه دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه زیرساختی باید وظایف خود را انجام دهند .

    استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه آینده بسیار خوبی برای شهر جدید امیرکبیر متصور است، گفت: راه آهن حومه‌ای این شهر وارد فاز مطالعاتی شده و به عنوان اولین شهر ویلایی کشور می‌تواند مشکلات مسکن در شهر اراک را برطرف کند .

    مخلص الائمه یادآور شد : تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان تحویل شده اما در مجموع اتفاقی که امروز افتاد حسب دستور رئیس جمهور آسیب شناسی کامل و دقیقی از روند اجرای طرح انجام گرفت . مواردی در حوزه زیر ساختی و دسترسی‌های عمومی طرح‌ها بررسی شد تا پروژه‌هایی که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت دچار مشکلات زیر ساختی نباشند و با گره خدمات عمومی مواجه نشوند.




    مطالب مرتبط

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد از آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر دهق در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار خبر ...

    |

    نظرات کاربران