در حال بارگذاری ...
  • حضور هیأت نظارتی طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

    بررسی قراردادهای متقاضیان یکی از اهداف بازرسی‌های هیات نظارتی مشترک بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور است و پس از اعلام نظر این هیات بندهایی که احجاف آن در حق متقاضیان محرز شناخته شود حذف خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت : قراردادهای نهضت ملی مسکن در برخی شهرستان‌ها مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت اجحاف در حق متقاضیان ، اصلاح می‌شود .

    حسین مذنب در جریان بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن ساوه اظهار کرد : براساس دستور صادره از سوی رئیس جمهور در شورای‌عالی مسکن تمامی طرح‌های اقدام ملی مسکن در قالب هیات نظارتی مشترک وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی بازرسی می‌شود .

    وی با اشاره به سفر دو روزه هیات نظارتی مشترک این دو وزارتخانه به استان مرکزی گفت: طرح‌های مهم این استان در شهرستان‌های مختلف مورد بازدید و بررسی قرار گرفته و در شورای مسکن استان برای رسیدن به راهکارهای عملی پیگیری می‌شود .

    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به درخواست متقاضیان اقدام ملی مسکن در ساوه مبنی بر بازنگری در مفاد قراردادها گفت : بررسی قراردادهای متقاضیان یکی از اهداف بازرسی‌های هیات نظارتی مشترک بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور است و پس از اعلام نظر این هیات بندهایی که احجاف آن در حق متقاضیان محرز شناخته شود حذف خواهد شد .

    همچنین در این بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه نیز گفت : این شهرستان به واسطه صنعتی بودن یکی از مناطق کارگر نشین کشور بوده و حل مسئله مسکن در آن یکی از ضرورت‌های مهم در پاسخگویی به مطالبات مردم است .

    مهدی الیاسی افزود : در حال حاضر اقدام ملی مسکن در این شهرستان در سه طرح با یک هزار و ۸۴۸ واحد در حال ساخت است و پنج هزار نفر نیز واجد شرایط بهره مندی از این طرح ، در انتظار هستند .

    طرح اقدام ملی مسکن ساوه در سه نقطه از شهر شامل ۹۸۰ واحدی کوی شهید بهشتی، ۴۸۴ واحدی بام ساوه و ۳۸۴ واحدی شهرک علوی به صورت کلی با ۷۱ درصد پیشرفت در دست ساخت است .




    مطالب مرتبط

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    ساخت مسکن در سطح کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد عبور کرده است .

    |

    از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند .

    |

    اجرای این طرح در استان اصفهان ، در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت ، سقف ، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند . پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ، در شهرهای شهرضا ، مبارکه ، دولت آباد و دهاقان بیشتر است .

    |

    نظرات کاربران