در حال بارگذاری ...
  • مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان زنجان ۴۵۶ هکتار است

    جمعیت ساکن در محلات غیررسمی شهر زنجان ۱۲.۲۴ درصد جمعیت کل شهر را شامل می‌شود . مطالعات وضعیت سرانه‌های خدمات موجود در سکونتگاه‌های شهر زنجان به تفکیک کاربری‌ها مورد بررسی قرار گرفته و کمبود سرانه کاربری‌های عمومی در محلات هدف احصا شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، از وجود ۱۱ سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای زنجان ، ابهر و قیدار خبر داد و گفت : مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان ۴۵۶ هکتار است .

    اصغر اسماعیلی در جلسه مشترک بازآفرینی پایدار و شورای مسکن استان زنجان ، از وجود ۱۱ سکونتگاه غیررسمی در شهرهای زنجان ، ابهر و قیدار خبر داد و گفت : مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان ۴۵۶ هکتار است که بیش از ۵۳ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود .

    وی ابراز کرد : محله‌های اسلام آباد ، نجف آباد ، سایان ، خاندره ، شهدا ، فاطمیه ، گوجیک آباد و کوی فلسطین ، سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر زنجان است و محله حسین آباد و شریف آباد در ابهر و کوی شریعتی در قیدار نیز جزو سکونتگاه‌های غیررسمی است . جمعیت ساکن در محلات غیررسمی شهر زنجان ۱۲.۲۴ درصد جمعیت کل شهر را شامل می‌شود . مطالعات وضعیت سرانه‌های خدمات موجود در سکونتگاه‌های شهر زنجان به تفکیک کاربری‌ها مورد بررسی قرار گرفته و کمبود سرانه کاربری‌های عمومی در محلات هدف احصا شده است .

    وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بازآفرینی، طرح بازآفرینی کوی فلسطین ، ساماندهی کوی فاطمیه ، طرح توسعه مجموعه اقامتی ، خدماتی و گردشگری حاج داداش و تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای کوی وحدت از اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی برای شهر زنجان است ، افزود : ستاد بازآفرینی شهری در استان تشکیل شده و اهدافی همچون احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در دستور کار دارد .

    سهم استان زنجان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار و ۲۱ واحدمسکونی است

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، سهم  استان زنجان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی را ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت : در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام گرفته است . ارتقای حقوق شهروندی ، کیفیت زندگی ، بازیابی هویت شهری ، اعمال حکمرانی محلی ، تحقق مدیریت یکپارچه ، هم‌افزایی اقدامات و ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح استانی ، منطقه‌ای و محلی در فرآیند پایدار محدوده‌ها و محله‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و پتانسیل‌های مردمی برای بهسازی و توانمندسازی از  اهداف ستاد بازآفرینی است .

    وی گفت : شهرهای زنجان ، ابهر ، خرمدره و قیدار در استان با مساحت ۶۷۱.۵۷ هکتار دارای بافت‌های فرسوده هستند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان ،به وضعیت معابر در محلات بافت فرسوده در شهر زنجان اشاره کرد و گفت : شهر زنجان معبر خاکی در محلات بافت فرسوده ندارد . خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص تامین بخشی از قیر آسفالت ریزی معابر محلات بافت فرسوده همکاری لازم با شهرداری که متولی اصلی در این زمینه است را داشته  و با جدیت و به صورت جهادی پای کار است .

    جلسات ستاد استانی بازآفرینی در زنجان به صورت منظم برگزار می شود

    در ادامه این جلسه ، استاندار زنجان ، گفت : خوشبختانه جلسات ستاد استانی بازآفرینی در زنجان به صورت منظم برگزار می شود ومدیرکل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای مرتب و مستمر این جلسات مدیریت لازم را دارد .

    محسن افشارچی تاکید کرد : خوشبختانه برگزاری جلسه امروز و حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان گره  گشا وروشن گر مسیر خواهد بود .

    وی با بیان اینکه خوشبختانه جلسات ستاد استانی بازآفرینی در زنجان به صورت منظم برگزار می شود ، اظهار کرد : مدیرکل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای مرتب این جلسات مدیریت لازم را دارد .

    استاندار زنجان ، با بیان اینکه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده مشوق‌ها و هم بسته‌های مالی خوبی تعریف شده است ، گفت : متاسفانه مردم اطلاع کافی از این مشوق‌ها ندارند و باید اطلاع رسانی در این خصوص تقویت شود .

    صدور پروانه ساختمانی در محلات بافت فرسوده افزایش یابد

    افشارچی ، به صدور پروانه ساختمانی در محلات بافت فرسوده اشاره کرد و یادآورشد: باید در ماه‌های آینده حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده افزایش یابد چرا که با این کار هم حجم تولید مسکن بالا می‌رود و هم تعداد واحدهای مسکونی مقاوم بیشترمی شود . افزایش کیفیت زندگی شهری از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده است و از این طریق گشایش‌های ترافیکی هم در شهر اتفاق می افتاد .

    استاندار زنجان ، با اشاره به اینکه باید سهمی از مسکن ملی توسط خود مردم اجرا شود،ادامه داد: مردم می‌توانند با یک چهارم انرژی که دولت در طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته را صرف ساخت و نوسازی مسکن در بافت فرسوده بکنند .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    این اداره‌کل با برنامه‌ریزی که انجام داده و با توجه به شرایط پروژه‌ها بخش اعظمی از واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر زنجان را در سال آینده به متقاضیان واگذار می‌کند .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    تا خرداد سال جاری بیش از ۲۶۴ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۸۶ میلیارد ریال و تخصیص اعتبار هم ۸۶ میلیارد ریال بوده است .

    |

    نظرات کاربران