در حال بارگذاری ...

کلنگ‌زنی شهر جدید اکباتانا در آینده نزدیک

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های مسکن ملی در همدان وضعیت خوب و قابل قبولی دارند ، گفت : عملیات اجرایی شهر جدید اکباتانا به‌زودی آغاز خواهد شد .

مجید صالحی‌امیر ، با اشاره به بازیدی که از پروژه‌های مسکن ملی شهر همدان داشت ، اظهار کرد : پروژه‌های مسکن ملی شهر همدان وضع مطلوبی دارد به‌طوریکه پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی در مراحل پایانی کار است و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر محوطه‌سازی پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی در حال انجام است ، تصریح کرد : بنیاد مسکن به عنوان مجری این پروژه سعی دارد تا هفته دولت این پروژه را به افتتاح برساند .

صالحی‌امیر با اشاره به پیشرفت ۴۴ درصدی پروژه ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی ، افزود : این پروژه نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و اسکلت‌بندی این طرح رو به پایان بوده و دیوارچینی‌ آغاز شده است که با تلاش شبانه‌روزی پیشرفت خوبی دارد .

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته پروژه ۶۰۰ واحدی در کنار پروژه ۶۹۰ واحدی تعریف شده است ، خاطرنشان کرد : پروژه ۶۰۰ واحدی دو ، سه ماه پیش تعریف شده که با توجه به این مدت عملیات آماده سازی و گودبرداری انجام گرفته است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه پروژه ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، اظهار کرد : پیمانکار پروژه قول داده که تا آذرماه ۸۰ واحد را آماده بهره‌برداری کند .

وی با بیان اینکه در پروژه ۴۸۰ واحدی فرهنگیان نیز فونداسیون چند بلوک زده شده و به سقف دوم رسیده است ، یادآور شد : ستاد اجرایی قول دادند از منابع داخلی خود کمک کنند تا پایان پاییز اسکلت کل مجموعه به اتمام برسد . با توجه به اینکه فصل کاری همدان تا پایان پاییز است درخواست داده‌ایم شیف‌های کاری را افزایش دهند .

وی درباره پروژه ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز نیز خاطرنشان کرد : این پروژه یک ماه است آغاز به کار شده و تاکنون برای ۳۰۰۰ متقاضی تخصیص داده شده و پنج، شش بلوک گودبرداری و پی‌سازی شده است و سرعت خوبی دارد .

صالحی‌امیر با بیان اینکه سرعت پروژه کوی پرواز بسیار مطلوب است ، ادامه داد : استاندار شخصاً پیگیر تخصیص تسهیلات است و در صورتی‌ که تسهیلات اختصاص یابد ، برای ۱۱ هزار نفر پروژه تخصیص می‌دهیم .

وی با اشاره به اینکه برای مابقی متقاضیان نیز در حال تأمین زمین هستیم ، خاطرنشان کرد : در حال رایزنی برای تملک اراضی هستیم و ظرف یک ماه آینده خبرهای خوبی برای متقاضیان مسکن ملی در همدان داریم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره آغاز عملیات اجرایی شهر جدید اکباتانا نیز مطرح کرد : با شرکت مهندسی شهرهای جدید مذاکراتی داشتیم تا سرعت کار را بیشتر کنند .

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی و جامع شهر جدید اکباتانا انجام شده است ، افزود : اصلاحات طرح تفصیلی این شهر انجام شده و به‌زودی شاهد کلنگ زنی رسمی این شهر خواهیم بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هرگونه خرید و فروش ، تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا ...

|

برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

|

نظرات کاربران