در حال بارگذاری ...
  • برنامه احداث و تکمیل ۳۶ پروژه بیمارستانی با بیش از ۹ هزار تخت در کشور

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال جاری اجرای ۳۶ پروژه بیمارستانی را در برنامه دارد که ۱۱ بیمارستان از این تعداد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌هاست . این بیمارستان‌ها با ۹ هزار و ۱۴۶ تخت در سراسر کشور در حال احداث است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی از برنامه آن سازمان برای احداث ، تکمیل و آغاز ۳۶ پروژه بیمارستانی در کشور با مجموع ۹ هزار و ۱۴۶ تخت خبر داد و گفت : تامین بودجه تکمیل بیمارستان‌های رشت ، ساری و شوشتر در حال انجام است .

    علی نبیان برنامه‌های سال جاری آن سازمان را برای احداث و تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور تشریح کرد .

    احداث ۳۶ پروژه بیمارستانی با ۹ هزار و ۱۴۶ تخت بیمارستانی

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال جاری اجرای ۳۶ پروژه بیمارستانی را در برنامه دارد که ۱۱ بیمارستان از این تعداد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌هاست . این بیمارستان‌ها با ۹ هزار و ۱۴۶ تخت در سراسر کشور در حال احداث است .

    بهره‌برداری از ۶ پروژه بیمارستانی در برنامه است

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود : هم‌اینک ۹ پروژه بیمارستانی معادل ۲۵ درصد کل بیمارستان‌های در دست احداث ، پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند و از این تعداد ۶ پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان‌های ۴۰۰ تختی رشت ، ۱۴۱ تختی ساری ، ۱۹۷ تختی شوشتر ، ۱۴۴ تختی خمین ، ۱۶۰ تختی مراغه و بخش الحاقی بیمارستان۲۰۷ تختی تربت‌حیدریه بالای ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تامین اعتبار طی سال مالی ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل خواهند شد .

    تکمیل بیمارستان ۱۴۴ تختی خمین در مرداد سال جاری

    به گفته نبیان ، بیمارستان خمین حداکثر تا ماه آینده تکمیل و تحویل می‌شود و تامین بودجه تکمیل بیمارستان‌های رشت ، ساری و شوشتر در حال انجام است .

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تا کنون بخش محدودی از اعتبارات تکمیل پروژه‌ها از محل پیوست تخصیص یافته ، گفت : با توجه به اینکه سه بیمارستان رشت ، ساری و شوشتر پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و جزو مصوبات سفر نیز هستند ، به منظور تسریع در تکمیل آنها از ظرفیت ماده  ۵۶ قانون الحاق جهت دریافت  تسهیلات از شبکه بانکی استفاده شده است . تفاهم‌نامه این تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد و در مراحل نهائی صدور مجوز بازپرداخت اصل و سود تسهیلات از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است . در قالب این ظرفیت  برای هرکدام از سه بیمارستان رشت ، ساری و شوشتر ۳۰۰ میلیارد تومان و مجموعاً ۹۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار می‌شود .

    هزینه ۳ هزار و ۷۳ میلیونی برای بیمارستان‌های در حال احداث

    وی توضیح داد : تاکنون برای این ۳۶ بیمارستان بالغ بر ۳ هزار و ۷۳ میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ آنها  از محل پیوست یک ، بالغ بر ۷۷۹ میلیارد تومان است . همچنین تأمین اعتبار تکمیلی این پروژه‌ها از محل سایر منابع اعتباری از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده ، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و ... در دستور کار این سازمان قرار دارد . خانه‌های سازمانی پزشکان جهت بیمارستان‌های ۳۵ تختی باشت و ۲۱۸ تختی سراوان که قبلا به دستگاه بهره‌بردار تحویل شده‌اند در دست احداث است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران