در حال بارگذاری ...
  • استفاده از زمین‌های مازاد دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن و خوابگاه متاهلی

    در تفاهم با دانشگاه آزاد قرار شد ، هزار هکتار از اراضی این دانشگاه برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه آزاد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استفاده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : هزار هکتار از اراضی مازاد وزارت علوم شناسایی شده تا برای ساخت مسکن و خوابگاه متاهلی استفاده شود .

    ارسلان مالکی گفت : شناسایی اراضی مازاد دستگاه های دولتی بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ، به سازمان ملی زمین و مسکن محول شده است . تاکنون بسیاری از اراضی مازاد دانشگاه‌ها شناسایی و به سازمان ثبت اسناد و املاک معرفی شده تا بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، این زمین‌ها را به نام وزارت راه و شهرسازی سند بزند .

    به گفته مالکی ، در جلسه شورای عالی مسکن ، تاکید شد اراضی مازاد دستگاه‌ها ، برای ساخت مسکن کارکنان دستگاه‌ها استفاده شود . با وزارت علوم تفاهم شد تا هزار هکتار از اراضی مازاد این وزارت خانه برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه متاهلی استفاده شود .

    به گفته مالکی در تفاهم با دانشگاه آزاد هم قرار شد ، هزار هکتار از اراضی این دانشگاه برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه آزاد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استفاده شود . ساخت مسکن برای کارکنان وزارت جهاد هم در اراضی مازاد این وزارت خانه آغاز شده است و برای دیگر دستگاه‌ها هم قابل اجراست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

    |

    نظرات کاربران