در حال بارگذاری ...
  • استقرار ادارات نوسازی در مناطق ، روند نوسازی بافت های فرسوده را سرعت می بخشد

    تحقق و عملیاتی کردن بخش قابل توجهی از برنامه های سالانه نوسازی بر عهده ادارات نوسازی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد : روند نوسازی بافت های فرسوده در مناطق با استقرار ادارات نوسازی تسریع می شود .

    هدایت در جلسه ای که با حضور مدیران نوسازی برگزار شد ، با اشاره به مصوبه راه اندازی اداره نوسازی ذیل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد : ارتقاء کیفیت محیط سکونت و ایجاد حس سرزندگی ، بهبود کیفیت اجتماعی و اقتصادی ساکنین و ارتقاء ایمنی از جمله مهمترین اهدافی است که برای این ادارات ترسیم شده است .

    هدایت به احکام برنامه ای که از سوی شورای اسلامی شهر تهران تکیف شده اشاره کرد و متذکر شد : تحقق و عملیاتی کردن بخش قابل توجهی از برنامه های سالانه نوسازی بر عهده ادارات نوسازی است .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بر ضرورت تعامل مدیران این ادارات با مدیران دفاتر نوسازی ، معاونین شهرسازی و شهرداران مناطق برای احصاء موضوعات و چالش های نوسازی و تدوین دستور کار مشخص برای هر منطقه تأکید کرد .

    هدایت با بیان این که ستاد بازآفرینی در برخی از مناطق هنوز فعال نشده است ، خواستار پیگیری تشکیل این ستاد و کمیته های زیرمجموعه آن در مناطق شد تا مشکلات و موانع نوسازی در هر منطقه به تفکیک شناسایی شده و بتوان موضوعات را در مقیاس استانی مطرح و پیگیری نمود .

    وی به تشکیل جلسات کارگروه ویژه نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و توضیح داد : این کارگروه ظرفیت خوبی است که شکل گرفته و دبیران کارگروه، مدیران نوسازی هستند ؛ در این کارگروه شهردار ، معاون شهرسازی ، مدیر تدوین ضوابط هر منطقه پای کار می آیند تا موانع نوسازی که از سوی مدیر دفتر توسعه محله و مدیر نوسازی محله بصورت موردی در منطقه شناسایی و احصاء شده است را برطرف نمایند .

    بازنگری و یا تدوین طرح های جدید توسعه و بازآفرینی در هر منطقه ، نظارت بر عملکرد دفاتر ، گسترش تعاملات و استفاده از ابزارها و ظرفیت های نوسازی از جمله سایر موضوعاتی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه مطرح شد و مورد تأکید قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه ثبتی – مالکیتی با حضور معاون اداره کل دادگستری استان تهران ، نمایندگان ثبت استان و اوقاف استان تهران ، راه و ...

    |

    نظرات کاربران