در حال بارگذاری ...
  • تعداد ۲۱۲۶۸ بازرسی از دفاتر مشاوران املاک انجام شد

    همه بنگاه‌های مشاور املاک و واحدهای صنفی فعال در این بخش مکلف به دریافت مجوز صنفی از درگاه ملی مجوزها هستند و اتحادیه اصناف شهرستان‌ها نیز در این خصوص همکاری و نظارت باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : تاکنون تعداد ۲۱ هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک انجام شده ، تعداد یکهزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز قانونی پلمب شد و میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و برآورد تشکیل پرونده به میزان ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برآورد شد .

    دومین جلسه قرارگاه مسکن با موضوع ساماندهی بازار املاک و مستغلات و بازار مسکن با حضور روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ، سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی ، نمایندگانی از وزارت کشور ، وزارت صمت ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سازمان تعزیرات ، پلیس اماکن در ساختمان دادمان برگزار شد . در این نشست ، همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به شکل وبیناری در این نشست حضور یافتند .

    سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن در این نشست آماری از تعداد واحدهای صنفی دفاتر مشاوران املاک مجاز ارایه کرد و گفت : بر اساس پالایش‌های انجام شده ، هم اکنون ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هستند که از این تعداد پالایش شده تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد صنفی معامله املاک فاقد مجوز در سامانه هستند . همچنین تعداد ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ توکن برای مشاوران املاک صادر شده است (یک دفتر مشاور املاک می تواند بیش از یک توکن داشته باشد)  و تعداد افراد  و ۴۰ هزار و ۱۳۹ واحد فاقد توکن ثبت شده است .

    سادات عملکرد بازرسی‌های انجام شده از مشاوران املاک را در طی این مدت اعلام کرد و افزود : تاکنون تعداد ۲۱ هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک انجام شده که از این تعداد بازرسی شده ، تعداد یکهزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز قانونی پلمب شد . همچنین میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و تشکیل پرونده به میزان ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برآورد شد .

    وی در خصوص بخشی از ضوابط پیشنهادی در بخش ساماندهی بازار املاک و اسکان کشور بر اخذ کد رهگیری تمامی معاملات انجام شده اعم از خرید ، فروش و اجاره تاکید کرد و افزود : تمامی قراردادها باید دارای کد رهگیری باشند.

    سادات همچنین بر فعالیت بنگاه‌های معاملات املاک در واحدهای تجاری تاکید کرد و گفت : مقرر شده است تا تمامی مشاوران املاک شاغل در بنگاه‌های معاملات املاک دارای مدرک دیپلم باشند و همچنین توسط واحدهای خود بیمه شوند . همه بنگاه‌های مشاور املاک و واحدهای صنفی فعال در این بخش مکلف به دریافت مجوز صنفی از درگاه ملی مجوزها هستند و اتحادیه اصناف شهرستان‌ها نیز در این خصوص همکاری و نظارت باشند .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن ادامه داد : در خصوص گران فروشی نیز باید به گزارش های مردمی در این باره توجه جدی شود .

    در این نشست همچنین مدیران کل راه و شهرسازی وضعیت اجرای این سیاست را در استان‌های خود اعلام کردند .

    مقرر شده است تا در هماهنگی بیشتر پلیس امنیت اقتصادی ، پلیس اماکن ، سازمان تعزیرات، دفاتر مشاوران املاک ساماندهی شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یاسر دستمالچیان با بیان اینکه سه قانون جهش تولید مسکن ، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اجاره بها و قانون نظام ثبت اموال ...

    |

    در حوزه مسکن ، از موضوع تامین زمین ، عملیات اجرایی ، گرفتن پروانه‌های مختلف ساختمانی همه و همه در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گرفت . شهید رییسی در سفرهای استانی که انجام می داد در شهرهای جدید در کنار تحویل مسکن به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکونی هم توجه ویژه ای ...

    |

    برای افرادی که به شکل حرفه‌ای در این بازار حضور دارند و به اعتمادآفرینی بین موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده کمک می‌کنند این قانون و سیاست‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد ، راهگشاست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در چهل و هفتمین جلسه قرارگاه مسکن کشور ، عملکرد خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن ، الگویی مناسب برای کل کشور اعلام شد . ...

    |

    نظرات کاربران