در حال بارگذاری ...
  • تغییر کاربری ۲۶۰ هکتار از اراضی استان خوزستان در جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

    بررسی طرح‌ها و الحاق اراضی به محدوده و تغییر کاربری آن‌ها یکی از اولویت‌های اصلی جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن است . این اقدامات در اغلب شهرهای استان از جمله شهرهای بندر ماهشهر ، دشت آزادگان ، بهبهان ، باوی ، آغاجاری ، شادگان ، هویزه ، کارون ، شهرهای جدید رامین و شیرین شهر انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری بیش از ۲۶۰ هکتار از اراضی مستعد برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد .

    شبنم کوچک پور اظهار کرد : در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان در حوزه معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به دنبال تغییر کاربری اراضی هستیم . در این راستا تاکنون برای تامین زمین طرح نهضت ملی بیش از ۲۶۰ هکتار از اراضی مستعد تغییر کاربری داده شده است . همچنین بیش از ۳۱۰ هکتار نیز جهت تغییر کاربری در حال طی مراحل اداری است .

    معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : پیش از این نیز یک هزار و ۱۸۹ هکتار از اراضی مستعد به محدوده شهرها در استان خوزستان اضافه شده است تا بتوان برای ساخت مسکن طرح‌های نهضت ملی مسکن از این اراضی استفاده کرد . اراضی در دست اقدام جهت الحاق به محدوده شهرها نیز بیش از ۶۷۰ هکتار است و معاونت معماری و شهرسازی این اداره کل پیگیر تحقق این مساله است .

    وی تصریح کرد : بررسی طرح‌ها و الحاق اراضی به محدوده و تغییر کاربری آن‌ها یکی از اولویت‌های اصلی جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن است . این اقدامات در اغلب شهرهای استان از جمله شهرهای بندر ماهشهر ، دشت آزادگان ، بهبهان ، باوی ، آغاجاری ، شادگان ، هویزه ، کارون ، شهرهای جدید رامین و شیرین شهر انجام شده است .

    کوچک پور خاطرنشان کرد : همچنین در اهواز ، هندیجان ، بهبهان و کوت عبدالله بررسی برخی اراضی جهت الحاق به محدوده در دست اقدام است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    |

    تاکنون دو شهر اهواز و دزفول در استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شدند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران