در حال بارگذاری ...
  • آغاز به کار گشت های کنترل بازار املاک و مستغلات در استان خوزستان

    نداشتن پروانه کسب ، نرخنامه ، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون های مصوب استان ها عمده تخلفات محرز در بنگاه های املاک است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده وزارت راه و شهرسازی در امر کنترل و نظارت بر بازار املاک و مستغلات گفت : گشت مشترک تعزیرات حکومتی با حضور اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان برای ساماندهی مشاورین املاک فعالیت میدانی خود را آغاز کرد .

    علیرضا مهلی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد ، اظهار کرد : برای تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در شهرهای جدید پرند ، هشتگرد و پردیس و سپس تهران ایجاد شد و امروز در خوزستان این گشت‌ها کار خود را آغاز خواهند کرد . یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن در کشور ، سوداگری مشاوران املاک است که این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند .

    نماینده وزارت راه و شهرسازی بر ایجاد گشت مشترک با حضور نماینده مدیرکل راه و شهرسازی و تعزیرات تاکید کرد : نداشتن پروانه کسب ، نرخنامه ، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون های مصوب استان ها عمده تخلفات محرز در بنگاه های املاک است . تشکیل شعبه ویژه رسیدگی برای ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات از برنامه های مهمی است که دستگاه قضایی در خوزستان باید انجام دهد .

    مهلی بیان کرد : باید در شهرستان‌های استان منطقه‌بندی صورت گیرد و براساس مناطق گشت مشترک تعزیراتی فعالیت خود را شروع کند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد ، افزود : برای حل مشکل این مستاجران کد رهگیری اجاره نامه رایگان شده است چرا که دریافت این کد از سوی مردم مانع سواستفاده بنگاه‌های املاک می‌شود . چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند .

     




    مطالب مرتبط

    اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور موضوعی است که یک دهه نسبت به آن بی‌توجهی شده بود و در دولت سیزدهم ساز و کارهای آن‌ها فراهم شد و هم اکنون بنگاه‌های املاک ملزم به اخذ این پروانه بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی هستند . اشخاصی که می‌خواهند ...

    |

    بر اساس مصوبه‌ای در هفتمین جلسه شورای‌عالی مسکن ، وزارت کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صنعت ، معدن ، تجارت و وزارت دادگستری و تعزیرات حکومت ، وزارت اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه ، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی در تمامی استان‌ها با اولویت مراکز استان و ...

    |

    در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین ، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و… مشارکت داشته باشد .

    |

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    |

    کارگروه امور زیربنایی زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان و وظیفه آن تصویب طرح‌های کلان از حوزه‌های مختلف شهرستانی ازجمله در بخش صنایع، کشاورزی ، مسکن و موارد متعدد دیگر است . بر اساس قانون ، اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان شورایی مهم و تصمیم گیر از سوی همه ...

    |

    نظرات کاربران