در حال بارگذاری ...

پالایش ۹۹ درصد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان قم

حدود ۲۸ هزار متقاضی به پیمانکاران متصل شدند و برای کمتر از هزار متقاضی باقی مانده فرآیند اتصال به زودی انجام خواهد شد تا پرونده اتصال به پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری بسته شود . حدود ۹۰ درصد واحدهای در سایت ۵۶۰ هکتاری عملیات تحویل زمین ، خاکبرداری و بتن مگر آن ها انجام شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای تامین مسکن استان قم گفت : ۹۹ درصد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان قم پالایش شده اند و بررسی پرونده ثبت نامی مابقی افرادی که نواقص مدارک یا ثبت نام جدید طرح جوانی جمعیت دارند به طور مستمر در دست اقدام است .

حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد : بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۴۷ هزار نفر در استان قم در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده اند . حدود ۲۸ هزار متقاضی در اراضی ۵۶۰ هکتاری ، چهار هزار متقاضی در طایقان ، چهار هزار متقاضی در اسلام آباد با کارگزاری بنیاد مسکن و ۵۲۰۰ واحد نیروهای مسلح تخصیص شده اند . ۲۷ هزار متقاضی متاهل و ۲۰۷۰ متقاضی تایید شده طرح جوانی جمعیت به زودی در اراضی طایقان ، قنوات ، پرنیان و .... تخصیص پروژه خواهند شد .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت سایت ۵۶۰ هکتاری گفت : حدود ۲۸ هزار متقاضی به پیمانکاران متصل شدند و برای کمتر از هزار متقاضی باقی مانده فرآیند اتصال به زودی انجام خواهد شد تا پرونده اتصال به پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری بسته شود . حدود ۹۰ درصد واحدهای در سایت ۵۶۰ هکتاری عملیات تحویل زمین ، خاکبرداری و بتن مگر آن ها انجام شده است .

وی گفت : در جلسه امروز مقرر شد پیمانکارانی که عملکرد مناسب و مطلوبی نداشته اند ، ۲۵ درصد واحدهای آن ها به پیمانکاران با عملکرد مناسب و قابل قبول انتقال یابد . تاکنون ۲۳ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری به بانک عامل طرح نهضت ملی استان برای تزریق تسهیلات بانکی به پروژه ها معرفی شده اند .

وی در خصوص ساخت خانه های ویلایی توضیح داد : قرعه کشی اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات انجام شده است و به زودی لیست متقاضیان در اختیار بنیاد مسکن استان برای ادامه فرآیند و ساخت تحویل می شود . عملیات آماده سازی سایت طایقان توسط بنیاد مسکن شروع شده است .

دبیر شورای تامین مسکن استان در پایان اظهار کرد : در پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم ، حضور قاضی سیار در بازرسی از دفاتر بنگاه ها و املاکی های استان پیشنهاد شد تا با قاطعیت بیشتری با تخلفات در این صنف برخورد شود .




مطالب مرتبط

واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهم‌ترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد .

|

طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران