در حال بارگذاری ...

از سرگیری ساخت پروژه ۴۵۰ واحدی کارکنان دولت در شهرستان بوئین زهرا پس از ۱۰ سال

با توجه به حجم بالای تقاضای مسکن در سطح شهرستان بوئین زهرا همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا همه ظرفیت‌های مغفول مانده در سنوات پیشین را به فرصت تبدیل کرده و به حول قوه الهی طی ۵ سال آینده از میزان تقاضای مسکن پیشی بگیریم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بوئین زهرا گفت : راه و شهرسازی همه ظرفیت‌های ممکن را برای تامین مسکن مردم بکارگیری می‌کند .

جواد شویان گفت : از ۱۰ سال قبل عملیات احداث طرحی موسوم به تعاونی مسکن کارکنان دولت بوئین زهرا آغاز شده ولی بدلیل عدم حمایت دولت وقت ، متوقف و از چرخه فعالیت عمرانی خارج شد . حالا در دولت مردمی سیزدهم و با پیگیری های مجموعه راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستان بوئین زهرا و مشارکت بانک توسعه و تعاون ، این طرح دوباره از سر گرفته شده است .

شویان با اشاره به اینکه این طرح مسکن در سه فاز ۱۵۰ واحدی ، اجرا و تکمیل خواهد شد بیان کرد : طبق مصوبات شورای تامین مسکن شهرستان و توافقات صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی ، مقرر شده تا این طرح ۴۵۰ واحدی تحت قالب نهضت ملی مسکن دنبال شده و از همه ظرفیت های ممکن برای احداث و تکمیل ، استفاده بهینه صورت گیرد .

این مقام مسئول افزود : با توجه به حجم بالای تقاضای مسکن در سطح شهرستان بوئین زهرا همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا همه ظرفیت‌های مغفول مانده در سنوات پیشین را به فرصت تبدیل کرده و به حول قوه الهی طی ۵ سال آینده از میزان تقاضای مسکن پیشی بگیریم .




مطالب مرتبط

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

نظرات کاربران