در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در اکثر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان

پروژه‌های نهضت ملی ردیف اعتباری غیر از آورده مردمی و تسهیلات بانکی ندارد و امیدواریم متقاضیان همچنان همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی داشته باشند و شبکه بانکی هم در پرداخت تسهیلات همراهی ویژه را مد نظر قرار دهد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را با توجه به زمان آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متغیر اعلام کرد و گفت : در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است .

اصغر اسماعیلی گفت : با توجه به ظرفیتی که در استان زنجان در خصوص پیگیری پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن وجود دارد بخشی از پروژه ها طی سالجاری آماده تحویل به متقاضیان است . به تبع شعار دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هم استان زنجان در این خصوص پیشرو بوده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است ، گفت : سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی ، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد .

پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با توجه به زمان آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن متغیر است

اسماعیلی ، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را با توجه به زمان آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متغیر اعلام کرد و گفت : در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت ارزش افزوده پروژه ها با اشاره به اینکه برای ایجاد ارزش افزوده پروژه های نهضت ملی مسکن را آغاز نکردیم ، گفت : وظیفه ما ایجاد و تولید مسکن برای جامعه هدف است و دولت در  حد توان خود زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن را تامین می کند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است ، گفت : هنوز از کانال شبکه بانکی این افزایش تسهیلات به پروژه ها تزریق نشده و امیدواریم این مهم به زودی محقق شود . برای اینکه بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن را به متقاضیان تحویل بدهیم باید آورده تکمیل شود و در این میان واحدهایی که در آستانه تحویل است پیامک آورده نهایی به متقاضیان ارسال می شود .

وی با اشاره به اینکه هنوز بعد از دو ماه ، افزایش تسهیلات بانکی به بانکها ابلاغ نشده و این فرآیند تحویل پروژه های را کند می کند ، بیان داشت : پروژه‌های نهضت ملی ردیف اعتباری غیر از آورده مردمی و تسهیلات بانکی ندارد و امیدواریم متقاضیان همچنان همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی داشته باشند و شبکه بانکی هم در پرداخت تسهیلات همراهی ویژه را مد نظر قرار دهد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه واگذاری و انتخاب واحدهای مسکونی براساس امتیاز متقاضیان است ، گفت : بازدیدی توسط متقاضیان از سایت پروژه صورت گرفته و واحدهای این فاز تعیین تکلیف شده و به متقاضیان تخصیص می یابد و بعد از انتخاب واحد نسبت به انعقاد قرارداد سازنده با متقاضی و تقسیط تسهیلات بانکی برای این فاز اقدام می شود .

۲۰ میلیارد تومان سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن طلب دارند

اسماعیلی ضمن ابراز همراهی و همدلی با متقاضیان نهضت ملی مسکن ، گفت : شرایط سخت اقتصادی مردم را درک می کنم ولی باید متقاضیان بر این مهم اذعان داشته باشند که تاخیر در واریزی آورده باعث افزایش قیمت تمام شده می شود و همچنین تحویل واحدهای مسکونی را با تاخیر مواجه می کند .

وی با اشاره به اینکه بین هفت تا ۲۰ میلیارد تومان سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن طلب دارند ، افزود : متقاضیان بدانند اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تحویل واحدهای مسکونی بسیار جدی است و تلاش می کند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با تاکید بر اینکه پالایش از پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت مستمر و منظم انجام می شود ، تاکید کرد : در این خصوص استاندار همراهی خوبی دارند و امیدواریم شبکه بانکی هم تعامل سازنده خود را تقویت کند .

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شرق شهر زنجان مشکلاتی در اجرا داشت و با تمهیداتی فرصت یک ماهه داده شد ، افزود : خوشبختانه تجدید مدیریت کارگاهی انجام شد و در حال حاضر نسبت به پروژه های مجاور خود پیشرفت فیزیکی خوبی دارد .




مطالب مرتبط

در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

|

باید نسبت به سریع خانه دار شدن متقاضیان تلاش کرد و با تمام توان پیگیر حل مشکلات متقاضیان مسکن خواهم بود .

|

فرآیند جابجایی تعدادی از ساکنین کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است و مشکلات پیش روی انتقال ساکنین کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن به جد پیگیری می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تامین سریع تامین انشعابات در پروژه های نهضت ملی مسکن توسط شرکت های خدمات رسان در ...

|

در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر ، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است .

|

نظرات کاربران